• miushea

Vattkoppor?? Bild.

Min dotter på 7 hade 6 utslag på mage, rygg, i armhåla och armveck i onsdags kväll. I torsdags dök det upp ett till. Såg från början ut som myggbett, men har ändrat form lite. Ff rött med som en liten vätskesamling i enstaka. Men inte de klassiska blåsorna. Hon har varit lite trött men ingen feber, och allmänt normal. Är så klyven om det är vattkoppor? Någon som har erfarenhet av en icke typiskt vattkoppor? Hur länge ska hon vara hemma? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vattkoppor?? Bild.
  • miushea

Att tillägga så har hon inte träffat någon med koppor, och vet inte om det går på skolan.

• Frontline

Lite otydlig bild, men syns det som en lite gul prick på själva pricken?
    Kliar det och är jäkligt ska du inte ge nån medicin med ibuprofen i
    Är det vattkoppor smittar dom tills det inte är nån vätska längre utan dom är på väg att torka ut,.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • miushea

Nej, ingen gul prick. Ser mer ut som genomskinlig..

Träffade en skötetska som sa att det var misstänkt vattkoppor, men kunde oxå vara loppbett?! Men jag är så osäker, just för att skicka henne tillbaka till skolan.

• miushea

Nej, mollusker har hon haft, så det vet jag att det inte är.. De under armen börjar blekna lite nu.. Får väk hålla henne hemma för säkerhets skull imorgon.. Mysterium.. ???? Om systern får koppor om ca 2 veckor, då vet jag ju att det var det..

• monkees

Är väl bra om en läkare kan konstatera att det ev är vattkoppor så man vet att barnet haft det? Det är ju jättebra att få det undanstökat. Får man vattkoppor som vuxen så är det ett rent helvete. Mina båda barn hade vattkoppor när de var fyra resp tio år och det var mkt utslag men nästan ingen klåda.

• Anonym (Vattkoppor)

Så såg vår dotter ut när hon fick vattkoppor(hon var också 7 år). Inte det klassiska symptomen, de kliade inte heller speciellt och hon hade max 20 st. Var till vc som sa att de inte trodde att det var koppor När de första 3 dök upp så hon fick gå till skolan. Efter ca 4 dagar kom det nya och då var de mer typiska. Så håll henne hemma. De röda små blåsorna kommer att bli skorpor.

Svar på tråden Vattkoppor?? Bild.