• Anonym (Janna)

Kan man verkligen ändras?

Jag är heterosexuell. Har alltid varit. Och hatar oralsex... Är gift sen många år med min ungdomskärlek och vi har barn ihop.

För nåt år sen kände jag en stark lust till att se nakna kvinnor men ja.. Inget annat.

Nu har jag börjat på en ny arbetsplats där det finns en tjej som jag bara inte kan släppa. Hon är fantastisk, rolig, smart. Jag känner mig förälskad. Men är det verkligen möjligt, att mitt i livet känna så? Det är ju omöjligt på alla sätt och vis. Men jag börjar ifrågasätta mig själv..

• Svar på tråden Kan man verkligen ändras?
  • Anonym (nn)
    Anonym (Janna) skrev 2016-10-01 22:04:48 följande:

Jag är heterosexuell. Har alltid varit. Och hatar oralsex... Är gift sen många år med min ungdomskärlek och vi har barn ihop.

För nåt år sen kände jag en stark lust till att se nakna kvinnor men ja.. Inget annat.

Nu har jag börjat på en ny arbetsplats där det finns en tjej som jag bara inte kan släppa. Hon är fantastisk, rolig, smart. Jag känner mig förälskad. Men är det verkligen möjligt, att mitt i livet känna så? Det är ju omöjligt på alla sätt och vis. Men jag börjar ifrågasätta mig själv..

Tror inte oralsexpreferenser har vidare mycket med sexuell läggning att göra.
  • Anonym (Janna)

Näe.. Förmodligen inte..

Men skulle inte kunna se mig själv ha sex med en kvinna.

Kanske var det jag ville få fram..

• Anonym (Yup)

Heterosexualitet är en social konstruktion.

• Anonym (--)

Hej där!

Visst kan den sexuella läggningen förändras med tiden. Inget konstigt med det :)

• Anonym (Maj)

Jag tror det, för detta har hänt mig fast åt det motsatta hållet. Jag tror inte att sexualiteten är statisk utan att den kan förändras, liksom våra preferenser när det gäller annat vi dras till. När jag var yngre ansåg jag att jag var bi och drogs till båda könen, men sedan 14 år tillbaka har jag bara dragits till män och ser inte längre kvinnor som intressanta ur det perspektivet.

• Anonym (Bikille)

Ungefär 10% av alla som inte är heterosexuella kommer på det efter 30. Eller kommer ut efter 30. Minns inte riktigt hur det var. Så det är fullt möjligt att du är bisexuell.

Du får väl föreslå en trekant med din man och utforska hur det känns.

• Anonym (Beda)

Är 40 plus. Aldrig varit med kvinnor el tänkt tanken. Flera barn. Skild. För ett år sedan ny vän på jobbet, härlig rolig underbar vacker även inuti. Sedan 6mån har vi ett sexuellt förhållande, är så lycklig o kan knappt fatta det. Så ja, visst är det möjligt.

• Anonym (Beda)

Är 40 plus. Aldrig varit med kvinnor el tänkt tanken. Flera barn. Skild. För ett år sedan ny vän på jobbet, härlig rolig underbar vacker även inuti. Sedan 6mån har vi ett sexuellt förhållande, är så lycklig o kan knappt fatta det. Så ja, visst är det möjligt.

• Anonym (Janna)

Jag tror väl egentligen inte heller att sexualiteten är statisk men vet inte. Jag kan som sagt inte föreställa mig hur det skulle vara att vara med en kvinna rent, sexuellt.

Att föreslå en trekant är inte aktuellt, vi har inte den typ av förhållande och det skulle nog ta död på det vi har. Jag älskar min man men vi har en tuff period också .. Jag och den här kvinnan ska bara jobba ihop till efter jul så det får bli att försöka låtsas som ingenting. Livet är komplicerat :/

• Anonym (Janna)

Har såna skuldkänslor inför min man och mina barn att jag känner så här. Känns inte rimligt att skiljas då barnen är så små och jag har ju ändå känslor för min man. Men kanske egentligen mer som en stark vänskap. Det är så mycket som far åt helvete om jag fattar ett sånt beslut men ska jag istället fortsätta leva med min man men i hemlighet önska att jag var med någon annan? :(

Svar på tråden Kan man verkligen ändras?