• Stargirl

FAN för fläckar på dyra kläder

Har varit bortrest i 3 dagar och i tvättkorgen ligger sonens nya Gant pikè i turkosblått som han använt EN gång på kalas full med chockladfläckar ingen förbehandling utan den har bara legat i korgen tills jag kom hem. FAN VAD SUR JAG BLIR
    Fläckarna gick hjälpligt bort iaf. Nu syns det två små vid knapparna. Nu är den fina sommar-kalas-pikèn en hemma tröja *snyft* VARFÖR köpte jag inte marin eller röd som jag brukar *snyft*

Ngn med bra tips???

När sonens gräsliga spindelmannen tröjor frå fläckar jublar jag men nu är jag faktiskt ledsen

• Svar på tråden FAN för fläckar på dyra kläder
  • Lola Jämtland

"Ngn med bra tips???"

Ja...köp billigare kläder som du inte blir så arg över om det blir fläckar på...

Dåligt tips kanske men iaf... .-D

• Stargirl

*asg* näe det lär inte hända. Vill få bort fläckarna bara. Är inte arg utan mest ledsen.
    För färgen på tröjan är såååå fin. Men väldigt ljus inte så fläck vänlig. Vitt är ju lätt då kör man klorin bara men just ljusa färger och pasteller är värre.

• Alvi

Även om det inte är dyra kläder har man ju som mamma (iallfall jag... ) favoritkläder till sina barn som flickan är sååå söt i eller som matchar ALLA hennes kläder så bra typ.. och de är det ju lika trist att få färgfläckar eller så på även om de kostade 25.95:- på Gekås......

Jag förstår dig... Har dessvärre inga tips...

• nilla77

Prova att ha på diskmedel och stoppa den i amskinen, funkar ganska ofta tycker jag.

• Ulrica80

Lola: åhhh, dina pekpinnar...ÖVERALLT!!! Vill man köpa dyra plagg till barnen så gör man det....Penga mun

TS: har du testat den "galltvålen"?? Finns en variant på Bla Babyland & Så finns den bästa oftas i färgbutiker...(hör & häpna) Testa den, den e kalas. Får till och me bort rödvin& blåbär....

Kine min älskade dotter!
  • Åsa31

Jag använder Super 10 på allt! Har lyckat få bort choklad på barnens vita skjortor och svart smörjfett på ljusa finbyxor..Helt fantastisk produkt..Säljs bara hos återförsäljare..Jag har det till ALLT....Fläckborttagning, städning mm. Är såpa baserat och miljövänligt

• Åsa31

Heja på föresten...Fortsätt köpa fina , dyra kläder till dina barn om du vill och har råd! Älskar själv fina grejer till barnen..

• Pink Skippy

Lägg 1-2 korkar med klorin i förtvätten och sedan vanlig tvätt. Det brukar fräsha upp kläderna utan att bleka dem.

Annars tycker jag vanlig tvål är mycket bra att förbehandla med!

Jess_the_mess
  • Carolinejosefine

Jag brukar köra klorin på ljusa plagg också, tycker inte de brukar tappa något i färg. har en mamma som förespråkar klorin till allt. Fick tillochmed bort en missfärgning på en ljusgul soldräkt, sambons träningshorts färgade allt blått.

Svar på tråden FAN för fläckar på dyra kläder