• Äldre 2 Oct 10:22
    12431 visningar
    12 svar
    12
    12431

    Ni med lite större nyfödda, hur länge stl 2 och 3 (Libero)?

    Hej!

    Ni som födde lite större bebisar, runt ca 4-4,5 kg hur länge hade ni Libero stl 2 och 3 ungefär?

  • Svar på tråden Ni med lite större nyfödda, hur länge stl 2 och 3 (Libero)?
  • Äldre 3 Oct 08:01
    #1

    Ingen..?

  • Interi­orista
    Äldre 3 Oct 08:41
    #2

    Födde en baby på 4,7 kg som är strax 4 veckor. Använder ännu stl 2 och kommer nog att göra det några veckor till iaf. Stl 1 var för små redan från början.

  • Äldre 3 Oct 14:25
    #3
    Interiorista skrev 2016-10-03 08:41:43 följande:

    Födde en baby på 4,7 kg som är strax 4 veckor. Använder ännu stl 2 och kommer nog att göra det några veckor till iaf. Stl 1 var för små redan från början.


    Tack! Hur många paket stl 2 tror du man behöver innan man går på stl 3., blir 8 pkt för mkt? Har 2 paket av stl 1 då jag hade Rabattkod och kostade bara 20 kr styck. Kanske inte behövs köpa mer av 1:an då..
  • Äldre 3 Oct 14:32
    #4

    Hej! Min son vägde 4,9 kg när han föddes och är nu tre månader. Vi bytte till strl 3 för ca tre veckor sedan och de kommer han nog kunna ha ett bra tag.
    Han kunde ha strl 1 i ett par veckor iallafall.

  • Äldre 3 Oct 14:54
    #5
    peach83 skrev 2016-10-03 14:32:56 följande:

    Hej! Min son vägde 4,9 kg när han föddes och är nu tre månader. Vi bytte till strl 3 för ca tre veckor sedan och de kommer han nog kunna ha ett bra tag.

    Han kunde ha strl 1 i ett par veckor iallafall.


    Tack för svar. Hur många paket skulle du tipsa att köpa ungefär av 1,2 och 3? Har rabattkuponger så tänkte köpa på mig lite..
  • Interi­orista
    Äldre 4 Oct 01:18
    #6

    Hmm, det är så olika på barn också, det är inte bara vikten som säger vilken storlek som passar bäst utan längden, kroppsbyggnad osv avgör också. 8 paket kan bli för många, eller också blir det lagom. Men jag hade nog inte köpt så många paket på förhand, max 5 isf :)

  • Äldre 4 Oct 12:56
    #7

    Det är svårt att säga hur många paket som behövs men jag tror nog också att åtta blir för många iallafall i strl 1 och 2. Vi köpte också på oss en del innan och tror att vi köpte 3 strl 1 och 4-5 i strl 2 och det var ganska lagom för oss. Men jag minns tyvärr inte exakta antalet men tror att det var ungefär så.

  • Mascar­aklump­ar
    Äldre 4 Oct 22:50
    #8

    Vi använde storlek 3 mellan 2,5 och 6 månader.

  • Äldre 4 Oct 23:08
    #9

    Om du vet med säkerhet att barnet kommer väga över 4 kg så behöver du inte köpa strl 1.
    Köp 6 pkt med strl 2 och resten strl 3.

    Eventuellt behöver du köpa fler blöjor i storlek 2 men då har du inte köpt för många iaf. Och när man byter storlek beror ju på hur mycket din bebis växer.
    Svårt att förutse i förhand.

  • Äldre 4 Oct 23:18
    #10

    När är det dags? Min sista kom 3 veckor för tidigt och 1.orna alldeles för stora istället..jättesvårt att veta, räcker inte kupongerna ett tag.

  • Äldre 5 Oct 06:40
    #11
    vickan5st skrev 2016-10-04 23:18:08 följande:

    När är det dags? Min sista kom 3 veckor för tidigt och 1.orna alldeles för stora istället..jättesvårt att veta, räcker inte kupongerna ett tag.


    Vilken stl hade du då, finns det prematurblöjor? Är beräknad om en månad..
  • Äldre 7 Oct 23:42
    #12

    På bb frågade vi om vi kunde få ett par prematur  från neo bredvid men de var snåla, fanns lite mindre att köpa på apoteket men ettorna fick va lite stora.

Svar på tråden Ni med lite större nyfödda, hur länge stl 2 och 3 (Libero)?