• MsS

Lösögonfransar

Ja, det fanns Skönhet som kategori val.

Min fråga, använder någon lösfransar istället för mascara till vardags? Jag har länge tänkt på detta och vill ha det, men jag är så dålig på att sätta dit dem. Men övning ger väl färdighet.Det skulle vara så skönt att slippa allt krångel vid sidan av och få perfekta fransar meddetsamma.

Vilka är isåfall de bästa, eller om vi ändrar frågan, vilka använder ni till vardags, märke och namn?

• Svar på tråden Lösögonfransar
  • Meus Veritas

Lösögonfransar är ju krångligare än att ta på mascara. Färga dina egna istället så kommer du se ut som om du har mascara på dig utan krångel =)

• Duckan

Låter stökigt att hålla med frallor varje dag. Du kanske ska satsa en slant på att göra fransar på salong istället?

• MsS
    Meus Veritas skrev 2016-10-03 12:01:08 följande:

Lösögonfransar är ju krångligare än att ta på mascara. Färga dina egna istället så kommer du se ut som om du har mascara på dig utan krångel =)

Vissa säger ju "det tar bara 1/2 minut att ta på fransarna" och de är ju redan perfekta, lösfrallorna. Så därför skulle jag vilja testa.
  • Meus Veritas

Men har du mörka fransar sen innan? För även med lösögonfransar måste man ju ha mascara på sig för annars ser det helknasigt ut. Så om du har svarta ögonfransar kanske du kan komma undan utan mascara men inte annars tyvärr

• Duckan

Jag är ingen stor användare av lösfransar, ser knasigt ut på mig, men har haft fransar från Sweed lashes och Ardell.

• MsS
    Meus Veritas skrev 2016-10-03 12:40:17 följande:

Men har du mörka fransar sen innan? För även med lösögonfransar måste man ju ha mascara på sig för annars ser det helknasigt ut. Så om du har svarta ögonfransar kanske du kan komma undan utan mascara men inte annars tyvärr

Ja, jag har mörka fransar! :) kanske är som du säger, man behöver ändå maskara!

.....Men d är ju så fint :D
  • MsS
    Duckan skrev 2016-10-03 12:46:51 följande:

Jag är ingen stor användare av lösfransar, ser knasigt ut på mig, men har haft fransar från Sweed lashes och Ardell.

Sweed ska ju vara jättebra!
  • Anonym (fransar)

Jag tar bara på mig lösfransar vid speciella tillfällen. Tycker det tar tid. Först måste man låta limet torka 1-2 min på fransen innan man kan börja fästa. När man fått fransen på plats måste man hålla 30 sek till 1 min om man vill ha kvar den på plats. 2 st fransar tar mig mellan 5-10 min. Och då har jag gjort detta i 10 år lite ibland. I början tog det 30 min minst.

Ska du göra detta ofta är det billigare, snyggare, tidssparande och effektivare att göra fransförlägning istället.

• MsS
    Anonym (fransar) skrev 2016-10-03 13:07:23 följande:

Jag tar bara på mig lösfransar vid speciella tillfällen. Tycker det tar tid. Först måste man låta limet torka 1-2 min på fransen innan man kan börja fästa. När man fått fransen på plats måste man hålla 30 sek till 1 min om man vill ha kvar den på plats. 2 st fransar tar mig mellan 5-10 min. Och då har jag gjort detta i 10 år lite ibland. I början tog det 30 min minst.

Ska du göra detta ofta är det billigare, snyggare, tidssparande och effektivare att göra fransförlägning istället.

Ok, 10 min är way för lång tid på morgonen! Jag gör nog som jag brukar, alt gå till salong om jag nu önskar fransextensions.
  • Anonym (fransar)

Jag har aldrig gjort fransförlägning men mycket annat :) Vet andra som har gjort det och tycker det blir riktigt snyggt. Många ser naturliga ut medan man ser kanten på lösfransar.

Jag har redan långa fransar men är blonda. Så jag färgar dem svarta. Syns tydligt på mig som är ljus så jag slipper lösfransar och mascara sålänge jag färgar dem :)

Svar på tråden Lösögonfransar