• aifos88

Slappa slidväggar ?! Hur vet man ?!

Alltså detta kanske låter jätte lustigt men hur vet man om man har slappa slidväggar ??!!

Jag fick mitt första barn för 7v sedan och jag har tyvärr inte en aning om hur jag var där nere innan men fick för mig att kolla nu efter förlossningen.

Jag läser om tyngdkänslor, mm. men jag har inget sånt, jag kan promenera utan problem och kissar inte på mig, där emot kan jag känna om jag har avföring i tarmen via slidväggen, men det tror jag att jag kunde innan också och det kan väll kanske alla (??) med tanke på att det är så nära mellan tarm och slida.

Där emot så har jag som en mjuk kudde som jag kan "dutta" på , känns som en liten luftkudde på bakre slidväggen precis innanför slidmynningen. Är det en slapp vägg?

Hur ska en "normal" slidvägg vara egentligen, helt platt, bullig, luftkuddeaktig? Gud vad dumt att man inte kollade innan man fick barn!

• Svar på tråden Slappa slidväggar ?! Hur vet man ?!
  • Anonym (Kvinna32)

Jag skulle inte säga att det känns som en luftkudde, men jag har absolut en mer "köttig" och mjuk bakre slidvägg. Det har jag haft både före och efter förlossningen :)

• aifos88
    Anonym (Kvinna32) skrev 2016-10-03 16:28:06 följande:

Jag skulle inte säga att det känns som en luftkudde, men jag har absolut en mer "köttig" och mjuk bakre slidvägg. Det har jag haft både före och efter förlossningen :)

Känns det ungefär som när du duttar med tungan på insidan av din kind? Är den liksom platt eller mer som en halvmåne i formen?
  • aifos88
    Anonym (Kvinna32) skrev 2016-10-03 16:28:06 följande:

Vad menar du med köttig ? Många beskriver sina slidväggar som köttiga men jag förstår inte det uttrycket . Min är som insidan av kinden o känns luftig som om man duttar med tungan när kinden är avslappnad o sen lite halvmåneformad där bågen går upp mot övre slidväggen . Förvisso bara 7v sedan jag födde men borde det inte gått tillbaka nu då om detta är något onormalt? Jag vet ju inte ens om det är onormalt. :/
Svar på tråden Slappa slidväggar ?! Hur vet man ?!