• Anonym (Assistenten)

Frösunda Assistans, lön?

Någon som jobbar för dessa, vad har ni i lön? Och om ni jobbar natt, hur mycket får ni ut då? Om det är vaken natt.

Ska snart på intervju för dom om jobb

• Svar på tråden Frösunda Assistans, lön?
  • Anonym (Assistenten)

Ingen?

• Anonym (Ass)

Jag har för mig att jag hade 120kr/tim när jag jobbade hos dom i Uppsala. Men det var några år sedan, sen beror det väl på utbildning osv kan jag tänka mig?

• Anonym (Assistenten)

Tack

hon hade redan som en första intervju i telefonen kan man säga, hon var väldigt positiv och undrade mycket hur jag var bokad och om det gick att ta bort de tiderna eventuellt (är vikarie inom vården) och om jag kunde kombiniera introduktion med de tider jag var bokade, hon skulle ringa referenser sa hon också.

Det är en hel ny grupp som tillsätts så chansen är väl relativt stor till jobb, om kunden tycker att jag är ok dvs.

Är utbildad och jobbar som undersköterska nu, men vet inte om det väger in något i lönen som PA.

• Anonym (Imma)

Du borde få i alla fall 125kr i timmen om du är usk. Då har du ändå lägre än rikssnittet. Jag har mer i grundlön och har ingen utbildning. Det är ofta ett väldigt uppoffrande och krävande jobb.

• Anonym (Assistenten)
    Anonym (Imma) skrev 2016-10-04 09:55:39 följande:

Du borde få i alla fall 125kr i timmen om du är usk. Då har du ändå lägre än rikssnittet. Jag har mer i grundlön och har ingen utbildning. Det är ofta ett väldigt uppoffrande och krävande jobb.

Ja 125 är inte högt, har högre nu som vikarie inom Kommunen, men behöver ett tillsvidarejobb och ett fast schema.
    Är ju inget som säger jag behöver vara fast här utan kan söka vidare senare.

Ja allt beror ju på vart man hamnar, hos vilken kund.
  • Anonym (Assistenten)

Fick jobb och har endast 120:- i lön, då är jag ändå uska, i jobbet riskerar vi bli slagna och har erfarenhet sedan tidigare.

Skitlön verkligen, men behövde ett mer fast jobb och schemarad istället för att aldrig veta hur jag jobbar. Nu är jag iaf ledig lite helger, var jag inte som vikarie inom vården.

Svar på tråden Frösunda Assistans, lön?