• hjalleboy

    HJÄLP MIG ATT HITTA EN KOMPONENT

    Jag är i desperat behov av något som gör så att när spänningen bryts kommer den att skicka iväg ström (?). Som ni hör kan jag ingen om ämnet men jag vill alltså  ha någonting som gör att när elektriciteten bryts ska den föra vidare elektricitet. 

    Vet någon vad en sådan här pryl/komponent heter och var man kan få tag på en sådan?

  • Svar på tråden HJÄLP MIG ATT HITTA EN KOMPONENT
  • v i r r a

    hmm.. alltså jag är inte heller elektriker men tänker att det nog blir lättare att få svar om du beskriver problemet. Vad du vill ha/göra?

  • hjalleboy

    Jag har en apparat som bryter strömmen när en viss sak sker. När denna sak sker vill jag alltså att en annan apparat sätts igång trots att kretsen är bruten. 

  • Anonym (daf)

    Ett relä?

    Men seriöst det finns nog bättre ställen än familjeliv för detta. 

  • Rabarbapuppa

    Det låter som du behöver ett relä. 
    Men jag har svårt att tro att du har kunskapen om hur ett relä funkar och vilket relä du behöver för ändamålet (vilket det nu är) med tanke på den bristfälliga beskrivningen. Hursomhaver, FL kan bara hjälpa dig med relationsproblem, barnvagnsfrågor, astrologi och terroriserande svärmödrar. Så vad du behöver är att registrera dig på Svenskt Elektronikforum och ställa frågan där.

    www.elektronikforumet.com/forum/

    /Puppa

Svar på tråden HJÄLP MIG ATT HITTA EN KOMPONENT