• Erja91

    HJÄLP. Amh värde!

    Hej! Ska inte dra den långa variationen då jag vill ha hjälp med en förklaring rätt fort. Kort historia. Vi har svårt att bli gravida åt både min mans och mitt håll. I mars 2015 började vi med en utredning på sophiahemmet. Gjorde då prover och mitt amh värde var på 0.42 vilket var min svårighet till att få barn. Men av 11 ägg, 8 befruktade och 1 som klarade sig så kom våran fantastiskt underbara son som idag är 8 månader. Jag är världens lyckligaste!

    Men. Jag skulle ringa sophiahemmet för att få mina journaler osv. Då frågade hon om vi planerade syskon för att hon såg att vi hade fryst sperma. Och jag svarade att vi eventuellt vill ha fler barn men avvaktar ett tag och njuter av den lille. Och då sa hon att vi inte skulle vänta för länge pga mitt amh värde. Så då började hjärnan gå på högvarv såklart. Pratade med en gynekolog i min hemort som skrev en remiss på att ta blodprov och kolla amh värdet idag. Så i torsdags låg mitt amh värde på 27,3!!!

    Hur är det möjligt? Amh värde ska väl inte kunna stiga? Har de blivit fel? Och i så fall var?

    Åh kan någon snälla hjälpa mig att förstå hur de kunde vara dåligt (0,42) i mars 2015 och nu i september 2016 så är det bra (27,3) ? Blir tokig ???? ska självklart ringa sophiahemmet imorgon dom kanske kan ge mig mer svar. Men de är timmar dit och knäpp som man är kan jag ju inte sluta tänka på det.

    Vore jätte tacksam fall någon har någon rimlig förklaring :/

Svar på tråden HJÄLP. Amh värde!