• flyttatillnorrtälje

Flytta till Norrtälje. Var ska man bo?

Hej!

Vi kommer att flytta till Norrtälje nu i vår från Stockholm. Vi är en familj med två barn 2 år respektive 6 mån gamla. Vi har ingen som helst koll på staden... Med detta sagt önskar jag lite hjälp.

Vi är ute efter en villa/radhus hyfsat centralt, iaf cykelavstånd till stadskärnan.

Var ska man bo? Var är barnvänligt? Och framförallt: Vilka områden ska man undvika?

TACK!

• Svar på tråden Flytta till Norrtälje. Var ska man bo?
  • Linnis92

Solbacka och kvisthammra är barnvänliga områden, kvisthammra är närmare centrum och ganska så dyrt. Sen byggs det väldigt mycket nytt i centrum.

Områden att undvika : lommarn, vigelsjö (har dock blivit lugnare) flygfältet är inte heller så kul, har också lugnat ner sig på senaste.

Nu är det visserligen 8 år sedan jag flyttade därifrån men har hela familjen kvar så försöker hålla mig lite uppdaterad om vad som händer i staden.

• Benbrott

Man kan bo varsomhelst i den stan, förr fanns det lite mer ställen man skulle undvika.

• KattenH81

Uppvuxen i Solbacka och det är fortfarande poppis. Fågelsången, Gransäter och Kvisthamra är dock närmare stan. De flesta bygger nytt numera men då hamnar man lite utanför stan typ Björnö eller Uppveda. Bor själv utanför stan, ca 10min utanför och trivs jättebra med det!

• Aileen Allannah

Vad jag vet (har många vänner och släktingar där) så finns det inga ställen man behöver undvika. Bolkadalen är fint, björnö, Solbacka och kvisthamra likaså. Sen har jag för mig att nya solbacka ligger lite lite utanför stan, men fortfarande cykelavstånd till centrum.

• Kyroll

Gör tråden aktuell igen. Är i ungefär samma sits som trådskaparen. Vi kommer ev att flytta dit senare (pga jobb). Fick dock höra från en bekant att Norrtälje haft problem med integrationen senaste åren.

Att det kommit många invandrare, ffa ensamkommande och det har varit stökigt kring flyktingboende, badhus osv.

Är det någon här i Norrtälje som kan kommentera detta? Stämmer det? Isf vilka områden är det som har problem, finns det något större flyktingboende i stan osv?

Svar på tråden Flytta till Norrtälje. Var ska man bo?