• Hubert

Hur känns första sparken?

Hej! Jag är i vecka 22+3 och under några dagar har jag känt som små puffar i magen på olika ställen. Är det bebisen? :) det känns nästan som en bubbla som spricker eller någon som typ "petar" mig på armen med ett finger haha! Känns ibland under naveln, till vänster och höger om naveln.. Ibland känner jag 2-4 puffar på rad :)
    Har moderkakan i framvägg :)

• Svar på tråden Hur känns första sparken?
  • irrbloss_83

För mig kändes det precis som en såpbubbla som spricker. Första gången var jag inte säker på att det var det men sen i efterhand så blev samma känsla starkare och starkare så efter nån vecka så var jag säker på vad det var. Hade dock moderkakan i bakvägg och jag vet inte om det förändrar känslan nåt, mer än försvagar den.

• Linnis92

För mig kändes det som att jag var extremt bubblig i magen. Tog lång tid innan jag kände, 22+3, men när jag väl kände så var det som en liten vulkan där inne en stund.

• Hubert
    irrbloss_83 skrev 2016-10-04 06:37:07 följande:

För mig kändes det precis som en såpbubbla som spricker. Första gången var jag inte säker på att det var det men sen i efterhand så blev samma känsla starkare och starkare så efter nån vecka så var jag säker på vad det var. Hade dock moderkakan i bakvägg och jag vet inte om det förändrar känslan nåt, mer än försvagar den.

Ja det är typ så det känns för mig med.. En liiten såpbubbla dock xD vet inte om det är bebisen.. :o
  • Hubert
    Linnis92 skrev 2016-10-04 07:32:27 följande:

För mig kändes det som att jag var extremt bubblig i magen. Tog lång tid innan jag kände, 22+3, men när jag väl kände så var det som en liten vulkan där inne en stund.

Åh, alltså flera på raken? :) så har jag också upplevt, på olika ställen i magen :)
  • Joico

Jag är också i vecka 22, fast 22+5. Jag har känt rörelser i ett par veckor och har också moderkakan i framvägg. Jag kan närmast jämföra det med muskelryckningar. Om du haft det kanske i ögonlocket nångång? Eller överarmen eller så :p
    Eller som att någon petar på en löst med fingret, fast på insidan haha. Jag märker det mest om jag är varm, alltså ligger i sängen under täcket t.ex.

• Fia 28

De allra första sparkarna kändest som bubblor långt nere vid blygdbenet. Sen blir det bara starkare och starkare och nu är det absolut ingen tvekan om att det är sparkar och rörelser längre, är i v 22. Har dock livmodern i bakvägg och en extremt livlig bebis. 

• Hubert
    Joico skrev 2016-10-04 09:55:42 följande:

Jag är också i vecka 22, fast 22+5. Jag har känt rörelser i ett par veckor och har också moderkakan i framvägg. Jag kan närmast jämföra det med muskelryckningar. Om du haft det kanske i ögonlocket nångång? Eller överarmen eller så :p
    Eller som att någon petar på en löst med fingret, fast på insidan haha. Jag märker det mest om jag är varm, alltså ligger i sängen under täcket t.ex.

Jaaa precis så!! :D har känt det nu också, i olika delar av magen.. Typ 5 gånger den senaste halvtimmen :o kan det vara bebis?
  • Hubert
    Fia 28 skrev 2016-10-04 09:58:29 följande:

De allra första sparkarna kändest som bubblor långt nere vid blygdbenet. Sen blir det bara starkare och starkare och nu är det absolut ingen tvekan om att det är sparkar och rörelser längre, är i v 22. Har dock livmodern i bakvägg och en extremt livlig bebis. 

Åh vad mysigt! :D ja, alltså jag är så osäker och "vågar" väl inte tro att det är bebis eftersom det känns så ofta! Det kan gå några timmar sen känns det 5-6 gånger på typ en halvtimme :o
  • Fia 28
    Hubert skrev 2016-10-04 10:31:04 följande:
    Åh vad mysigt! :D ja, alltså jag är så osäker och "vågar" väl inte tro att det är bebis eftersom det känns så ofta! Det kan gå några timmar sen känns det 5-6 gånger på typ en halvtimme :o
    Det är säkert bebisen du känner.
  • annieh897

Det låter som att det är bebisen du känner. För mig kändes det som muskelryckningar, så som joico beskriver. I början var det väldigt oregelbundet, kunde känna flera gånger vissa dagar för att sen inte känna nånting några dagar.

• Jag är bara jag

Som popcorn längst ner,sen blev det buffar, sen såna sparkar att jag flyger rakt upp och vrålar "aj". De riktiga sparkarna skulle lugna sig nu efter v. 30 sa b.m, men icke då. Tar i så det står härliga till. Skrattande

• Hubert
    Jag är bara jag skrev 2016-10-04 11:24:29 följande:

Som popcorn längst ner,sen blev det buffar, sen såna sparkar att jag flyger rakt upp och vrålar "aj". De riktiga sparkarna skulle lugna sig nu efter v. 30 sa b.m, men icke då. Tar i så det står härliga till. Skrattande

Men shit vad häftigt :D vill också känna såna sparkar :D
  • Hubert
    annieh897 skrev 2016-10-04 10:58:11 följande:

Det låter som att det är bebisen du känner. För mig kändes det som muskelryckningar, så som joico beskriver. I början var det väldigt oregelbundet, kunde känna flera gånger vissa dagar för att sen inte känna nånting några dagar.

Ja då är det nog bebisen jag känner :D så coolt! :D
  • Wasserdroppen

För mig kändes det som att någon rörde vid mig mycket försiktigt med ett finger längst ned vid blygdbenet. Kände i v 14 eller 15 tror jag men har moderkakan i bakvägg och en mycket livlig krabat där inne. Nu kan jag känns om han snurrar runt vilket känns som en större tarmrörelse fast mer på något sätt, och sparkar flera gånger om dagen vilka även ibland syns utanpå magen. Är i v.20 nu.

• Joico
    Hubert skrev 2016-10-04 10:29:37 följande:
    Jaaa precis så!! :D har känt det nu också, i olika delar av magen.. Typ 5 gånger den senaste halvtimmen :o kan det vara bebis?
    Det är din bebis :) 
  • Jag är bara jag
    Hubert skrev 2016-10-04 11:31:40 följande:
    Men shit vad häftigt :D vill också känna såna sparkar :D
    Tro mig. Det vill ingen för de gör riktigt, riktigt ont! Tungan ute T.o.m så läkaren reagerade idag hur väldigt kraftiga sparkar jag fick.
Svar på tråden Hur känns första sparken?