• Susse

Höst-/vinterskor

Hej!
    Jag har en tvååring som går på förskola och jag tycker att det är såå svårt med skor nu i höst och vinter.
    Han har just nu ett par gymnastikskor och jag tänkte att de skulle funka fram tills det är dags för vinterskor/kängor. Men är lite tveksam eftersom det är vanliga gymnastikskor så står de inte emot väta något vidare (han har iofs gummistövlar på förskolan) och de blir kanske för kalla? Ahhh...
    Hur gör ni? Hur många par skor köper ni för höst och vinter? Vad är vettigt?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Höst-/vinterskor
  • Carambolan

Vi har ett par rejäla goretex-gympadojor och sedan gummistövlar. Blir det kallt och blött utan snö brukar vi köra på fodrade gummistövlar innan vinterkängorna kommer fram.

• Dockan

Vi använder Reimas Watter/Patter. Mer fodrad, vattentät och hög sko. Han har stövlar ofodrade att välja på också nu. Fast de har han bara om det regnar vad det verkar som när de väljer på fsk. Hemma också, om vi inte ska ut och hoppa i pölar. Vi har dock haft en väldigt torr höst.

Vi köpte den skon för att han höll på att byta storlek i aug/sep och då hade han en tunnare kavatsko bara. Den var nog väl varm i början.

I vinter har vi köpt en vinter goretexkänga och ordentliga allvädersstövlar. Vi bor där det blaskar och han är ute både på fsk och hemma mycket då vi har både häst och hund.

Svar på tråden Höst-/vinterskor