HJÄLP ? så förvirrad xD normal grav eller ej?
Hej !
Jag helgen har varit den mest konstiga helg jag någonsin varit med om.
Ska försöka inte göra inlägget så långt.
Min sista mens första dag va den 15 augusti, och jag plussade med 2an den 15 september.
I fredags ( enligt sista mens v 6+4 , 6+5 ca) fick jag väldigt ont i nedre delen av magen på vänster sida med en liten liten blödning.. Jag fick komma in till gyn akuten där dom tog prover. pga smärtan. hög puls och högt blodtryck, förmodligen pga smärtan jag hade och ett HCG värde på 2900.. Dom gjorde ett vul men dom hittade inget embryo, bara slemhinnor och läkaren som undersökte mig tyckte sig se nått i äggledaren som inte skulle vara där så jag blev inlagd med misstanke om utomkvedshavandeskap.. På lördagen togs nya prover och då visade HCG värdet 2800 alltså en liten sänkning, och på vul så kunde inte läkaren se något i äggledaren alls längre och därför börjar dom istället misstänka missfall, trots att jag inte blödde alls längre och blödningen jag hade haft inte alls va stor. Dom beslutade att skicka hem mig och att jag skulle återkomma på måndag, alltså igår.
Nya prover togs och nytt VUL utfördes igår. Nu helt plötsligt kunde läkaren se nått i livmodern som inte vart där tidigare under helgen. En liten mörk prick stor som en ärta kanske ?. och nu blev de ännu mer oklart allting. de fanns tre alternativ. Utomkveds, missfall eller normal grav i tidigt skede trots allt !.. Allt berodde på vad HCG värdet låg på, va de normal grav så skulle de ligga på runt 5000 sa läkaren men svaret hade inte kommit än.. Hon ringde mig ca 2 timmar senare och berättade att svaret hade kommit, värdet låg på 5100 i HCG. :O.. Fick en tid nästa måndag med nya prover och nytt vul..
Detta har vart en fruktansvärd känslomässig berg och dalbana för mig. Jag vet inte vad jag ska tro, vad jag ska känna osv. hon kunde inte avgöra vilken vecka än för hon va inte så bra kompis med ultraljuds maskinen denna dag.
Någon som varit med om samma ? Någon som vet när man kan börja se nått på vul? eftersom de inte synts något två dagar tidigare?. Någon som kan ha någon aning om vilken vecka jag kan vara i ? varken förväntad vecka eller nått kan stämma eftersom jag då skulle varit i vecka 7+0 igår , och då borde det väl synts mer på vul?..
HJÄLP MIG XD jag är såååå förvirrad !!