• markstrom

3 månader ingen mens

Nu är de 3 månader sen jag hade min mens. Tagit otaligt med gravtest och varit en gång hos bm och gjort testet vilket visade negativt allihopa. Grejen är den att de molar i äggstockarna från och till och i förrgår natt "durrade" ordentligt i vänster äggstock 5 ggr med ett par minuters mellanrum. Jag börjar bli ordentligt rädd nu. Vad kan vara fel?

• Svar på tråden 3 månader ingen mens
  • Zaxika

Men du måste ju få hjälp? Kan det vara något som satt sig i äggledaren? Utomkvedshavandeskap?

• Cyanea

Även utomkveds ger positivt utslag på gravtest, så det är ytterst liten risk att det är någon form av graviditet på gång. 

Svårt att säga vad som är fel, eller om något ens är fel. En frisk, fertil kvinna ägglossar inte varje månad, då kan mensen hoppa över. Sen händer det att den uteblir. Det brukar inte ses som onormalt förrän det gått 6 månader till ett år, så vitt jag vet, och inte förrän då brukar man kunna få hjälp förutsatt att man inte har andra besvär. 

Hoppas mensen snart kommer igång igen, lycka till! 

• stocktown85

"Durrandet" var troligtvis dina tarmar som arbetade. Att det skulle vara en graviditet känns inte troligt. Du har nog inget att oroa dig för. Lycka till

Svar på tråden 3 månader ingen mens