• Maggie24

Ägglossningsflytningar?

Jag är lite nyfiken på om man kan ha ägglossning utan det typiska äggviteliknande sekretet? Jag tror jag eventuellt kan ha ägglossning nu då jag har molvärk (vilket jag haft till och från i säkert en vecka nu) och jag har börjat få ömma bröstvårtor plus en del andra "småsymptom".

Det var kanske två-tre dagar sedan som jag hade typ klumpiga, slemmiga flytningar. Det var som gelé! Då tänkte jag att det är ÄLflytningar, men molvärken har blivit värre nu och det är först idag som bröstvårtorna börjat göra ont. Har idag krämiga, tjocka flytningar - vilket jag läst att man har efter ÄL.

Om jag nu redan haft ÄL, varför försvinner inte symptomen då? Tycker symptomen borde varit som starkast på själva ÄL-dagen (om det stämmer att det var för 2-3 dagar sedan).

Förlåt om inlägget blir rörigt!

• Svar på tråden Ägglossningsflytningar?
  • BlueBalloon

Jag får tjocka vita flytningar nästan exakt en vecka innan äl som håller i sig i typ 2 dagar. Så vet faktiskt inte riktigt hur det där funkar men det kan nog vara lite olika.

• BlueBalloon

Jag får tjocka vita flytningar nästan exakt en vecka innan äl som håller i sig i typ 2 dagar. Så vet faktiskt inte riktigt hur det där funkar men det kan nog vara lite olika.

• Maggie24
    BlueBalloon skrev 2016-10-04 17:59:50 följande:

Jag förstår! Efter de två dagarna med tjock flytning, har du då en torrperiod eller får du äggviteliknande flytningar då?

Ja olika är det ju för alla, jag har inte riktigt koll på min ÄL, försöker kartlägga den nu!
  • Anonym (Temp)

Skulle gissa att du hade för ett par dsgar sen men det äg ju väldigt individuellt. Testa att ta tempen, funkar och det finns massor att läsa om det.

• BlueBalloon
    Maggie24 skrev 2016-10-04 21:55:44 följande:

Jag förstår! Efter de två dagarna med tjock flytning, har du då en torrperiod eller får du äggviteliknande flytningar då?

Ja olika är det ju för alla, jag har inte riktigt koll på min ÄL, försöker kartlägga den nu!

Blir typ mer vattniga därefter, vilket kanske egentligen är lite konstigt. Använder ägglossningstest och natural cycles så anser mig ha rätt bra koll :)
  • Maggie24
    BlueBalloon skrev 2016-10-05 18:00:22 följande:

Blir typ mer vattniga därefter, vilket kanske egentligen är lite konstigt. Använder ägglossningstest och natural cycles så anser mig ha rätt bra koll :)

Ahaa okej!

Jag har fortfarande inte fått någon mens, trodde BIM skulle vara för typ två veckor sedan, men jag har så sjuuukt oregelbundna cykler så jag blir tokig. Nu är jag på cykeldag 58(!) och förra cykeln var på 51 dagar (och då hade jag en kemisk graviditet tydligen).

Fick hem mina ägglossningstest igår och testade ett för skojs skull och der var negativt, så jag antar väl att jag redan haft ÄL då. Ska spara dem till efter nästa mens, ska då börja testa ca 2 veckor efter mensen för att se om det händer något i kroppen. :p

Spännande det där hur alla kroppar funkar olika!

Tack för svar!
  • Anonym (Nina)

Jag får ÄL-flytningar ca 4-5 dagar innan ÄL. Det är som mest i början och sen minskar det dag för dag och på dagen för ÄL har de nästan torkat ut. Dagen efter är flytningarna helt borta.

• Anonym (Temp)
    Maggie24 skrev 2016-10-06 09:49:30 följande:

Ahaa okej!

Jag har fortfarande inte fått någon mens, trodde BIM skulle vara för typ två veckor sedan, men jag har så sjuuukt oregelbundna cykler så jag blir tokig. Nu är jag på cykeldag 58(!) och förra cykeln var på 51 dagar (och då hade jag en kemisk graviditet tydligen).

Fick hem mina ägglossningstest igår och testade ett för skojs skull och der var negativt, så jag antar väl att jag redan haft ÄL då. Ska spara dem till efter nästa mens, ska då börja testa ca 2 veckor efter mensen för att se om det händer något i kroppen. :p

Spännande det där hur alla kroppar funkar olika!

Tack för svar!

Teoretiskt kan du ju vara gravid nu då. Nu vet jag inte varför du har så långa cykler men om min kropp försöker ägglossa men inte lyckas så börjar den om, alltså jag får ingen mens men kan få äl ca två veckor efter första försöket. Cykeln blir då ca 14+14+16 dagar dvs väldigt lång.

Oavsett det så har min temp alltid varit samma, först låg, sen sänkning med 0,3 precis före ÄL och därefter höjning med 0,8 fram till mens.

36.3 - 36.0 - 36.8 alltså. Jag tyckte stickorna var bökiga och dyra dessutom...
  • Anonym (Temp)

Äl flytningarna har för mig varit trådiga, alltså man har kunnat dra dem så att det blir en tråd mellan fingrarna när man drar isär dem.

Lycka till hursomhelst :D

• Maggie24
    Anonym (Temp) skrev 2016-10-06 14:44:35 följande:

Teoretiskt kan du ju vara gravid nu då. Nu vet jag inte varför du har så långa cykler men om min kropp försöker ägglossa men inte lyckas så börjar den om, alltså jag får ingen mens men kan få äl ca två veckor efter första försöket. Cykeln blir då ca 14+14+16 dagar dvs väldigt lång.

Oavsett det så har min temp alltid varit samma, först låg, sen sänkning med 0,3 precis före ÄL och därefter höjning med 0,8 fram till mens.

36.3 - 36.0 - 36.8 alltså. Jag tyckte stickorna var bökiga och dyra dessutom...

Ja, jag tänkte också att jag kunde vara gravid, men det har jag också testat mig för men inget plus! Köpte massor med test från testlagret då det var så billigt. Har testat flera dagar nu, men hade jag varit gravid hade det ju synts redan! Dessutom har sambon inte kommit i mig, och det låter otroligt om jag skulle bli gravid på försatsen (vilket han säger att han inte har ens har). Så graviditet kan jag nog utesluta helt!

Men det du säger om att kroppen börjar om låter rätt rimligt, annars veti fan vad som händer med mig haha. Har aldrig haft såhär långa cykler förut vad jag kan minnas..!

Ska nog kanske börja tempa, trots jag tycker att det låter bökigare än ÄL stickor :p
  • Maggie24
    Anonym (Temp) skrev 2016-10-06 14:48:20 följande:

Äl flytningarna har för mig varit trådiga, alltså man har kunnat dra dem så att det blir en tråd mellan fingrarna när man drar isär dem.

Lycka till hursomhelst :D

Jag har haft så tidigare, fast då har jag inte känt av någon ÄL! Blir så förvirrad haha!

Tack och tack för svar! :D
Svar på tråden Ägglossningsflytningar?