• Thure Björkman

Tolka Tarot

Jag vill bli professionell Tarot-tolkare för jag tycker det verkar vara ett sjysst jobb där det finns en växande marknad.

Jag vet bara inte riktigt hur jag skall gå till väga...

Har ni några tips och råd på vägen?

• Svar på tråden Tolka Tarot
  • Thure Björkman

Lär de ut, så att man blir proffs? Hur lång utbildning måste man ha? Måste man ha grundläggande behörighet?

• Iskallbrud

Jag jobbar som medium. Tycker dock inte de är något man utbildar sig till utan det är en förmåga man ska vara uppväxt till. Vill man och har man känsla lär man sig bäst själv. Alla arbetar olika med egna tekniker.

• Thure Björkman
    Iskallbrud skrev 2016-10-18 15:58:48 följande:

Jag jobbar som medium. Tycker dock inte de är något man utbildar sig till utan det är en förmåga man ska vara uppväxt till. Vill man och har man känsla lär man sig bäst själv. Alla arbetar olika med egna tekniker.

Men att jobba sim medium är väl inte samma som Tarot-tolkare. Nog för att det ena säkert inte utesluter det andra...
    Hur jobbar du med Tarot då?
  • Iskallbrud
    Thure Björkman skrev 2016-10-18 21:33:27 följande:
    Men att jobba sim medium är väl inte samma som Tarot-tolkare. Nog för att det ena säkert inte utesluter det andra...
    Hur jobbar du med Tarot då?
    De flesta medium kan även tolka tarot. Egentligen är allt du behöver en tarotkortlek. Läs på i boken man får till för tips och olika sätt att göra läggningar och lära dig tolka kort. Allas kort betydelse står i böckerna man får med tarotkorten. Annars lita på allt din känsla och ditt inre dig talar om tarot för dig. Ditt inre du har svar på allt.
  • R Franklin
    Thure Björkman skrev 2016-10-04 23:04:15 följande:

Jag vill bli professionell Tarot-tolkare för jag tycker det verkar vara ett sjysst jobb där det finns en växande marknad.

Jag vet bara inte riktigt hur jag skall gå till väga...

Har ni några tips och råd på vägen?

Börja med att fråga dig själv om du saknar all form av moral och samvete. Annars kommer du inte klara av att lura och bedra oskyldiga/naiva människor.

I övrigt behöver du ingenting, bara att börja blåljuga inför klienterna, med lite träning lär du dig hur pass diffusa svar du kommer undan med för att kunderna själva skall tolka dina uttalande så de känner sig nöjda. Vill du snabba på processen en aning kan du alltid läsa på lite om forereffekten och cold reading.
  • Thure Björkman
    R Franklin skrev 2016-10-24 12:53:31 följande:
    Börja med att fråga dig själv om du saknar all form av moral och samvete. Annars kommer du inte klara av att lura och bedra oskyldiga/naiva människor.

I övrigt behöver du ingenting, bara att börja blåljuga inför klienterna, med lite träning lär du dig hur pass diffusa svar du kommer undan med för att kunderna själva skall tolka dina uttalande så de känner sig nöjda. Vill du snabba på processen en aning kan du alltid läsa på lite om forereffekten och cold reading.
    Coldreading har jag läst om. Forereffekten är dock en ny bekantskap. Har du lust att utveckla...
    Moralen och samvetet är så gott som utplånat!
  • R Franklin
    Thure Björkman skrev 2016-10-25 04:10:53 följande:
    Coldreading har jag läst om. Forereffekten är dock en ny bekantskap. Har du lust att utveckla...
    Moralen och samvetet är så gott som utplånat!
    Forereffekten är samma sak som ibland benämns som Barnumuttalande/effekten sv.wikipedia.org/wiki/Barnum-uttalande. Dvs uttalande som är så pass vaga att de passar in på alla. Alla kommer alltså att tycka det är en "Träff". 

Enklaste exemplet är horoskopen i tidningen. 
Svar på tråden Tolka Tarot