• Maramba

Lång blödning efter vävnadsprov

Hej, någon som har erfarenhet av detta?

Tidigare i år gjorde jag cellprov som visade på lindriga cellförändringar och av den anledningen var jag på sjukhuset 19 september för att undersöka vidare genom bl a vävnadsprov. När det var klart fick jag ta en binda för att läkaren sa "du kommer troligtvis blöda" vilket jag också gjorde i måttlig mängd i ungefär ett dygn och efter det var jag "torr" i fyra dagar. På femte dagen kom en hel del blod när jag gick på toaletten på morgonen. Därefter har det nu fortsatt i 1,5 vecka med blödningar varje dag. Dock är det väldigt små blödningar, så pass att jag inte/knappt behöver något skydd. Men det är där på papperet varje gång jag torkar mig vid toalettbesök. För det mesta är det brunt (gammalt blod) men ibland färskt. Någon som haft samma erfarenhet? Är det normalt eller bör jag uppsöka en gynekolog?

• Svar på tråden Lång blödning efter vävnadsprov
  • Kerubmamman

Jag har ingen direkt erfarenhet. Men var i din cykel är du? 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Hasseman

Hej

Jag gjorde samma undersökning någon dag efter dig.
    Jag blödde också en tid på samma sätt som du beskriver men det avtog efter ungefär en vecka. Mitt test togs under ägglossningen, om kalendern stämmer med verkligheten. Däremot kommer inte min mens nu som planerat. Lite frustrerande då vi försöker få barn.

Jag har inget bra tips till dig och funderade på samma sak, men kan det vara så att den "triggade" igång mensen för dig?

• Maramba
    Hasseman skrev 2016-10-06 00:56:42 följande:

Hej

Jag gjorde samma undersökning någon dag efter dig.
    Jag blödde också en tid på samma sätt som du beskriver men det avtog efter ungefär en vecka. Mitt test togs under ägglossningen, om kalendern stämmer med verkligheten. Däremot kommer inte min mens nu som planerat. Lite frustrerande då vi försöker få barn.

Jag har inget bra tips till dig och funderade på samma sak, men kan det vara så att den "triggade" igång mensen för dig?

Stort tack för ditt svar! Aha okej. Jag vet att det inte är mens för att jag hade min sista mensdag dagen innan jag var till läkaren. Så denna blödning började precis mellan ägglossning och mens. Jag är lite i samma sits som dig för vi försöker också bli gravida och jag skulle haft min ägglossning nu i helgen som var men jag har inte fått någon stegring alls på ägglossningstesterna. Så jag vet inte om denna blödning "stört" naturens gång på något vis. En annan tanke är att i och med att vi försöker bli gravida kan sex under senaste helgen göra att blödningen blir längre än vad den borde eftersom något har varit där och stört.
  • Fia 28

Sist jag var på papa-prov så triggade det igång mensen 10 dagar för tidigt. Så kan vara något sånt för dej också.

• Hasseman

Ja så kan det säkert vara, att det stört läkningen lite. Har det sluta blöda nu? Det var ju irriterat efteråt upplevde jag, lite molande värkt mm.

Blir lite underligt nu hur man ska ha koll i appen och lista ut när ÄL är osv.

Gynekologen sa till mig att använda skydd tills provsvaren kommit. Fick du höra samma sak? Det har vi ju så klart inte gjort, men verkar vara smått omöjligt att lyckas bli gravid ändå känns det som.

• Maramba
    Fia 28 skrev 2016-10-06 09:12:42 följande:

Sist jag var på papa-prov så triggade det igång mensen 10 dagar för tidigt. Så kan vara något sånt för dej också.

Jag tror inte det för jag hade precis haft min mens är jag var till läkaren och dessutom blöder jag alldeles för lite (och för länge). :(
  • Maramba
    Hasseman skrev 2016-10-07 00:17:02 följande:

Ja så kan det säkert vara, att det stört läkningen lite. Har det sluta blöda nu? Det var ju irriterat efteråt upplevde jag, lite molande värkt mm.

Blir lite underligt nu hur man ska ha koll i appen och lista ut när ÄL är osv.

Gynekologen sa till mig att använda skydd tills provsvaren kommit. Fick du höra samma sak? Det har vi ju så klart inte gjort, men verkar vara smått omöjligt att lyckas bli gravid ändå känns det som.

Hej, det har inte slutat blöda ännu. Dock vill jag tro att det är lite mindre. Jag skrev faktiskt ett mail till mvc igår och förklarade läget och frågade om jag bör komma på kontroll. De svarade att jag borde avvakta några dagar till och om blödningen inte ökar i mängd ska det inte vara någon fara.

Jag blev inte tillsagd att skydda mig, konstigt. Däremot fick jag provsvaren igår och mina cellförändringar hade läkt ut av sig själv så det var fantastiska nyheter.

Väntar på bim nu på söndag men det känns inget alls (förutom stickning i livmodern igårkväll) och jag har ju inte heller fått utslag på ÄL-testerna heller så det blir nog inget denna gång på bebisfronten.
  • Maramba

Puffar denna ifall det finns någon annan som känner igen sig? Jag blöder fortfarande :(

Svar på tråden Lång blödning efter vävnadsprov