• thimpan08

Ont.. spänd..

Jag har en konstant smärta i nedre delen av magen.. inte som mensvärk, utan, hmm.. svårt att förklara. Ont gör det. När jag trycker på magen gör de ondare, när jag andas in gör de ondare. Hur ja rör mig spelar roll. Upplever att magen känns spänd, liksom. Hade tidigare idag extremt ont i ryggen över höger njure, ner i höger ljumske. Men de försvann efter någon timme. Men smärtan i magen är kvar..

Vette sjutton vad de är. Har haft ont i njuren tidigare oxå, men har aldrig fortsatt göra ont i magen..

• Svar på tråden Ont.. spänd..
  • thimpan08
    Scalaren skrev 2016-10-05 21:38:41 följande:

Låter som en UVI.

Vilken vecka är du i?

Ring din BM imorgon.

Tack för svar! Jag är i vecka 22.

Jag försökte ringa henne tidigare idag. Men inget svar. Ska ringa imorgon igen.
  • thimpan08

Har nu varit iväg på HC. Hade blod och bakterier i urin. Så fått medicin för uvi. Mitt crp va bra. Men har nu börjat känna mig "sjuk".

• Långbenopluto
    thimpan08 skrev 2016-10-06 13:33:12 följande:
    Har nu varit iväg på HC. Hade blod och bakterier i urin. Så fått medicin för uvi. Mitt crp va bra. Men har nu börjat känna mig "sjuk".
    Vad bra att du fick hjälp!
  • thimpan08

Hur påverkad kan bebis i magen bli av de här? Ha inte känt han sen igår.

• Långbenopluto
    thimpan08 skrev 2016-10-07 12:46:57 följande:
    Hur påverkad kan bebis i magen bli av de här? Ha inte känt han sen igår.
    Klart bebisen blir påverkad, men du är i vecka 22, och då känner man ju inte varje dag.

Men om du är orolig ska du ringa BM eller förlossningen för råd nu innan helgen så du kan vila och slappna av i helgen.
  • thimpan08

Jag kan säga att jag känt bebis sedan v.18, tydliga sparkar varje dag, flera gånger om dagen. Så fort jag satt mig eller lagt mig har han sparkat. Väldigt aktiv bebis. Men nu har jag inte känt honom sen igår. Och ja, jag är bara i v 22, men då jag känt så tydligt och mycket så funderar ja ju.

• Fia 28
    thimpan08 skrev 2016-10-07 13:39:02 följande:

Jag kan säga att jag känt bebis sedan v.18, tydliga sparkar varje dag, flera gånger om dagen. Så fort jag satt mig eller lagt mig har han sparkat. Väldigt aktiv bebis. Men nu har jag inte känt honom sen igår. Och ja, jag är bara i v 22, men då jag känt så tydligt och mycket så funderar ja ju.

Jag känner också min bebis sparka varje dag i v 23, och gjort det ett tag nu redan. Men vad jag förstått så är det bara i slutet av graviditeten som man ska bli orolig om man inte känner av bebisens rörelser dagligen. 
Svar på tråden Ont.. spänd..