• Anonym (Längtan)

Hur känns eran ägglossning?

Känner ni av eran ägglossning? Hur känns de?

• Svar på tråden Hur känns eran ägglossning?
  • Duckan

Kan inte dra mig till minnes att jag någonsin känt någonting av det.

• Carambolan

Känner absolut inget men märker på flytningarna.

• Annica71

Känns som mensvärk ungefär, ont i nedre delen av magen. Dessutom massa rikliga flytningar.

Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
  • IsDimma

Till skillnad från mensvärken dock så känns detta bara på ena sidan. Mensvärken sätter sig över båda sidorna och strålar bak mot ryggen och ner. Ägglossningen har jag ont på ena sidan, nästan alltid höger och det strålar ner mot underlivet en bit.

• IVFmamma

Kraftig mensvärk, måste ta värktabletter för att klara det. Kan nästan känna när ägget lossar. Massa äggviteflytningar

• Anonym (G)

Ägglossningsflytningar och mensvärk. Värken har blivit starkare efter att jag fick barn.

• Cecese

Det känns som knivhugg i ena ljumsken (varannan månad vänster och varannan månad höger). Det gör fruktansvärt ont en dag och är värre än mensvärk. Jag får massor av ägglossningsflytningar. Det går absolut inte att missa att jag har ägglossning. 

• Aniiee

Senaste året eller så har det mest känt som om någon försöker skrära upp äggstockarna i småbitar, dra ut delarna genom pyttesmå hål, pensla bitarna med gift från paraponera claviata, sticka in de genom de pyttesmå hålen igen och sy ihop skiten med björntråd.

Don't worry, I'm fine..... 

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
Svar på tråden Hur känns eran ägglossning?