• Meddelande borttaget
  • Svar på tråden Han tog stryptag på min son!!
  • mammatill6

Men herregud, coola ner. Hur vet du att han har sett det hemma om du inte känner hans föräldrar? Det är allts en tre-åring vi snackar om? Ja barn gör dumma saker och fröken kanske skulle ha agerat annorlunda. Men soc-anmälan och fet smäll? Undra vem som behöver hjälp.

• Lia4

Så barn slåss brutalt för sin ålder numera? Men det känns ok för dig att du önskar ge en 2-3-åring en "fet smäll"? Känns ju väldigt stabilt.

Stryptag är såklart aldrig ok men det är fortfarande ett väldigt litet barn vi talar om här.

Du verkar vara en riktigt hysterisk förstagångsmamma som har bilden framför dig att din lille sin kommer gå genom skoltiden som en liten ängel ;).

Lugna ner dig några kilo och ta dig en funderare till på varför du var tvungen att beskriva pojkens hudfärg i ts. Det är mer relevant.

• Jill 79

Jag tycker nog att fröken skulle hanterat det lite mer allvarligt. Nog för det handlar om ett litet barn men någonstans måste man börja markera. Har idag läst med tårar i ögonen om den 9åriga tjej som blivit mobbad och sexuellt trakasserad av flera pojkar i sin skola. Rektorn ursäktar pojkarna med att de tycker att det är kul att reta henne då hon är söt och blond. Stackars tjejen fick byta skola och killarna får kvar. Vi måste börja sätta stopp för mobbarna redan i förskolan. Gäller både invandrar barn som svenska.

• bananahpie

Men hur känsokalla är inte ni då? Det är mitt barn jag snackar om ska jag bara ta detta ned en nypa salt o skratta o säga, "haha han är bara så liten så stryptag gör inget :D :D" ni är då dom första som menar att det skulle vara en skit sak. Man tar inte stryptag på nån hur gammal man än är. Ja jag sa att han är mörkhyad, svart, neger whatever. Åh nej nu blev jag hitlers fru för jag sa n ordet eller kommentera hudfärg. Men det var inte vad jag ville komma fram till. Så sluta va så jävla känsliga över att jag kommentera hudfärg. Och ja tyvärr handlar mkt om hudfärg nu mera. Sorry om nån tar åt sig. Jag själv blev misshandlad brutalt i 12 års tid från att jag var bebis, innan jag var ett år och alla dessa år. Och då snackar vi inte om en örfil då o då utan misshandlad redan som bebis. Blev våldtagen, sparkad, slagen, utkörd i skogen och lämnad när jag endast var några år. Så därav är jag jävligt känslig och vill inte att min son ska redan nu få stryptag, men det kanske är vanligt i era hem att småbarn gör så? Så sluta tjut över en hudfärg. Och detta var en VIT MAN jag blev slagen av. Åh nej sa jag vit. Nu blev jag hitlers fru x2. Självklart vet jag att min son inte kommer gå igenom skolan högstadiet med mera, som en ängel, men betyder det att dom ska bli slagna på dagis? Min sons pappa är död och jag försöker göra allt för att för att livet ska bli så lätt som möjligt och inget som mitt eller hans pappas liv. Så berätta hur mycket erat liv förstördes av att jag sa mörkhyad.

• bananahpie

Haha och ja, jag behöver verkligen hjälp. Har inte själv gått igenom livet på en silversked som ni läser. Men jag vet fan vad som är rätt och fel oavsett ålder. Ja jag står för att jag vill ge ungen en fet smäll. Jag står för deeeet! Men betyddr inte att jag skulle göra det, för att jag VILL. x')

• Meus Veritas

Jag kan relatera till känslan TS, mitt barn blev slaget, strypt mm på förskolan av ett annat barn och fräknarna gjorde inget förutom att säga till honom lite försiktigt att så där får man inte göra. Gränsen för mig blev nådd när jag hämtar min son en dag och han har en stor bula i pannan och fröknarna berättar att det barnet slängt en stol i huvudet på mitt barn. Då levde jag rövare tills dom tog upp det med föräldrarna och jag försökte även prata med mamman men hon viftade bort allt för hennes barn var ju en ängel. Fsk gjorde tillslut en soc anmälan. Barnet fortsatte vara elak mot andra barn upp till trean då han tackolov flyttade. Så ja jag förstår din ilska men försök börja i änden att ta upp det med dom andra fröknarna. En soc anmälan i detta läge skulle tyvärr inte leda till något utan du måste ha mer kött på benen innan. Det kanske hänt fler ggr med andra barn oxå? Självklart är beteendet inte ok men det finns andra vägar att gå innan soc anmälan. Sen var det väl lite onödigt att kommentera hudfärg även om jag tror att du inte menade det som rasistiskt utan skrev din trådstart i ren ilska.
    Hoppas att det ordnar sig för er.

• Duckan

Blanda inte in hudfärg här ts, det är bara dumt. Om det är en händelse tycker jag inte att det är så mycket att orda om. Är det något som sker varje dag, som för inlägget ovan ex, då är det läge att dra på växlarna.

• Lia4

Det känns som att du har mycket att bearbeta. Det gör du inte genom att vilja slå ner och socanmäla en treåring. Barn gör inland saker som är fel, som dom inte förstår. Det kommer ske många många fler gånger under din sons uppväxt och ibland kommer det troligen vara han som är förövaren. Sen att det inte är rätt är en annan sak..

Detta är en enstaka händelse. Be personalen säga till föräldrarna och ha extra koll på barnet. Händer det igen, prata med föräldrarna!

Sen får det bara dig att se dum ut här när du drar in hudfärg för det är tvärtemot vad du säger inte relevant i sammanhanget över huvud taget.

Svar på tråden Han tog stryptag på min son!!