• Anonym (Mamman)

3 månaders bebis hål i öronen, tips?

Min dotter på 3 månader ska få hål i öronen imorgon. Är jättenervös då detta är första barnet/dottern så har ju inte så mycket koll på hur de brukar reagera osv.

Jag undrar om ni har några råd och tips gällande hygienen eller liknande? Många här har tagit hål i sina barns öron, även om era var runt 4-6 år så hade det varit snällt att få lite tips. T.ex efter att hålen tagits, något jag bör tänka på?

Ni som tagit hål redan innan 1-års åldern.

Hur reagerade de? Hur länge skrek de ifall de gjorde det? När kunde ni byta örhängen?

Svara gärna på frågorna utan att dra in "moral" och så.

• Svar på tråden 3 månaders bebis hål i öronen, tips?
  • Anonym (En enda bra anledning?)

Varför vill man ta hål i öronen på en bebis?

• Anonym (well)

kan man inte vänta tills barnet själv kan uttrycka sitt önskemål? det är ju ett permanent ingrepp.

Tips om skötsel och eftervård får den som utför ingreppet informera om. Och om du kan vända dig dit om komplikationer tillstöter. Har salongen patientskadeförsäkring?

• Anonym (Stackars bebis)

Jag undrar också varför man vill ha hål i öronen på en bebis. Varför inte vänta tills barnet är stort nog att be om det själv, när hon känner att hon vill?

• neverpreggo

Skriva liknande på FL utan att folk ska blanda in sina åsikter... vem som helst förstår att det är omöjligt.

(och ja, jag hade inte velat ha defekta öron för att någon ville smycka mig som bäbis, inte alltid det går bra)

• cameleon

Nej, fy vad taskigt mot din lilla bebis. Varför vill du att hon skall ha hål i öronen, för att DU tycker att det är fint eller? Låt henne bestämma själv när hon blivit äldre!

• Anonym (syftet?)

Vad är syftet med detta ts?

Barnet kommer nog att gråta som bara den.

Usch!

• Anonym (Mamman)

Jag skapade tråden för att få svar på mina frågor och få råd, inte svara på andras nyfikna frågor.

Svar på tråden 3 månaders bebis hål i öronen, tips?