• ullkofta

sjukanmälan personlig assistent

Jag har arbetat som personlig assistent i någon månad och har inplanerat ett arbetspass imorgon men känner mig lite småkrasslig idag. Jag har inte fått någon info om hur jag ska sjukanmälan mig men ringer in till växlen imorgon om jag är för dålig för att jobba. Är det inte konstigt att man inte få någon info alls om vad som händer när man blir sjuk? Det är bara jag och min brukare/kund och han har två personlig assistent (ej samtidigt utan varannan vecka).

Jag googlade och fick upp information på deras gamla hemsida men det står inget på den nya. 

Eller hade det varit bättre om jag ringt idag och "förberett" dem på att jag kanske kommer bli sjuk?

• Svar på tråden sjukanmälan personlig assistent
  • KaSaM

Känner man sig lite småkrasslig tar man två alvedon och går till jobbet. Har man feber eller är sjuk på riktigt sjukanmäler man dig så snabbt man kan till berörd verksamhet eller chef.

• Förväntanstid
    KaSaM skrev 2016-10-06 18:49:29 följande:

Känner man sig lite småkrasslig tar man två alvedon och går till jobbet. Har man feber eller är sjuk på riktigt sjukanmäler man dig så snabbt man kan till berörd verksamhet eller chef.

Nja. Det är inget kontorsjobb det gäller. Brukaren kan ha planerat in sjukhusbesök (där man inte ska sprida smitta) eller planerat in något som är fysiskt krävande för assistenten. Det är farligt att "träna" med pågående förkylning. För att inte tala om att många brukare är infektionskänsliga. Tänk ett varv till.
  • Birgitta02

TS. Du ringer så fort du bara kan och förbereder inför en sjukdom. Är du hos privat assistansbolag så ringer du deras telefonsvarare. Och maila också om du kan.

Din brukare kan ju vara infektionskänslig. Och du vet inte riktigt vad som är fel på dig förutom att du känner dig krasslig. Så försök nå din chef.

• ullkofta

min brukare har en fått en stroke och är gammal men ganska frisk förutom begränsad rörlighet. Inget viktigt imorgon mer än normal grejer och städning

• Birgitta02
    ullkofta skrev 2016-10-06 18:59:53 följande:
    min brukare har en fått en stroke och är gammal men ganska frisk förutom begränsad rörlighet. Inget viktigt imorgon mer än normal grejer och städning
    Stanna hemma om de får in en vikarie. Om de inte lyckas kanske du fixar att gå och jobba?
  • ullkofta
    Birgitta02 skrev 2016-10-06 19:25:12 följande:
    Stanna hemma om de får in en vikarie. Om de inte lyckas kanske du fixar att gå och jobba?
    Ja nått sånt får det väl bli.
  • Gravitation

Konstigt, vad är det för bolag du jobbar för? Jag har själv fått jobb precis inom Frösunda omsorg och fick information direkt vart jag vänder mig vid olika tider. Det är ju jätteviktigt!

• ullkofta
    Gravitation skrev 2016-10-08 10:56:16 följande:

Konstigt, vad är det för bolag du jobbar för? Jag har själv fått jobb precis inom Frösunda omsorg och fick information direkt vart jag vänder mig vid olika tider. Det är ju jätteviktigt!

hehe jag jobbar oxå för Frösunda. men jag var inte så dålig så gick till jobbet. ska kontakta dem och få sådan info
  • Gravitation
    ullkofta skrev 2016-10-09 11:32:22 följande:
    hehe jag jobbar oxå för Frösunda. men jag var inte så dålig så gick till jobbet. ska kontakta dem och få sådan info
    Gör det
Svar på tråden sjukanmälan personlig assistent