Resa själv med mitt barn?
Jag har läst många trådar här på familjeliv genom mina 5 år som "bonusmamma", varav en nyligen där det handlade om resor och bonusbarn.
Jag lever men en man som har två äldre barn sedan ett tidigare förhållande som är 7 år och 6 år.
Vi blev även gravida väldigt tidigt i vårat förhållande och har då ett gemensamt barn som fyller 4 år i år.
Jag har alltid älskat och resa och är van att kunna åka på längre resor minst två gånger om året men har i och med mitt nya liv inte bligat så ofta längre som jag hoppas på.
Jag kommer byta jobb efter nyårs helgen och har många semster dagar kvar som jag vill hinna utnyttja men i och med att man inte får ha barn på förskolan om man själv är ledig har jag tänkt ta med mitt barn på resan men då har mina bonusbarn sagt till deras pappa, min sambo att det är orättvist att dom inte får följa med.
Grejen är den att sambon inte ska med utan det blir jag och dottern om det blir någon resa.
Jag är väldigt mån om att behandla alla barnen på samma vis och vill att dom ska ha en bra syskon relation i framtiden trotts att dom inte är helsyskon.
Hur går era tankar?
Ett alternativ är att jag åker med alla tre barnen under höstlovet men det är deras mamma vecka den veckan och hon vill gärna ha sina barn då.
Hur resonerar ni?