• Hjältemodiga

    Barn, delat boende och nystart.

    Träffat kärleken i mitt liv.

    Jag har ett barn sen innan och han har inga.

    Han bor i ett hus mitt ute i ingenstans, haha. En bra bit från där jag bor. Jag i en lägenhet inne i stan och har mitt barn här och även hennes pappa bor här, var jag har delad vårdnad med. (varanan vecka).

    Till saken, har några frågor angående allt möjligt.

    Har någon erfarenhet av att bo på två ställen samtidigt? Vi funderar på att både bo i huset och lägenheten samtidigt. Men de känns krångligt. Men vill givetvis det ska funka.

    Mycket detta för att jag ska kunna ha min dotter varanan vecka, som jag brukar. Vill ek flytta långt här ifrån. För då blir det väl jag som får ta smällen och inte träffa dottern lika mycket.

    En sak till jag undrar. Min dotter har mitt efternamn och inte sin pappas. Nu kommer jag gifta mig och ta min mans efternamn. Kan hon ha kvar mitt gamla även om jag ej heter de? Eller blir det konstigt? Borde hon byta till sin pappas då? (inget jag skulle föredra vill jag markera)

    Sen undrar jag också, OM jag och min sambo väljer att sälja lägenheten. Vad kan jag göra för att ff ha varanan vecka tillgång till min dotter? (MINST)... vill ej ta henne från hennes pappa men om jag väljer o flytta till huset så blir de lättast om hon följer med eller stannar i stan hos sin pappa.

    Hon är tre år. Någon som gått igenom detta? Valt o flytta men lyckats få med barnen och fått pappan att gå med på att ha barnen mindre.

    Låt mig också markera för er som tänker KÖP ETT HUS NÄRMRE. detta är inte vilket hus dom helst. Detta är en herrgård som gått i arv i generationer som betyder enormt för både mig o min man.

  • Svar på tråden Barn, delat boende och nystart.
  • Linnis92

    Hur långt är det till stan från huset?

    Vad det gäller efternamn kan du ju lägga till ditt nuvarande som ett andranamn och ta ditt nya, så har du dubbelnamn. Då heter ni fortfarande samma.

  • bonustillfyra

    Ett hus som gått i arv eller ett barn som du fött... vad väger tyngst? Jag förstår att kanske din man känner mer för sitt hus, men han borde tänka om vad det gäller det med hänsyn till dig och ditt barn. Jag har själv lämnat min hemstad för att flytta till min man och hans barn sedan en tidigare relation. Jag skulle aldrig kräva av honom att välja bort barnen till varannan helg bara för att jag ska få bo kvar i min hemstad med mina vänner. Välj för guds skull inte bort din dotter för att din man ska kunna bo kvar i ett gammalt ärvegods. Din dotter kommer aldrig förlåta dig!

Svar på tråden Barn, delat boende och nystart.