• hmg

Hjälp, missfall?

Hej! Jag är gravid och är endast i vecka 5. Sedan jag plussade har jag från och till haft små ljusa blödningar som nästan enbart synts på pappret när jag varit på toaletten. Berättade detta för barnmorskan när jag bokade tid för inskrivning och hon sa att det lät helt normalt.

Men, inatt när jag gick på toaletten vid 3-tiden så kom det en liten blodklump på pappret, kanske 0,5-1 cm stor. Jag har ju molvärk som känns som lättare mensvärk men har tänkt att det är för att livmodern växer. Kan detta vara ett intågande missfall?

Ös på med egna erfarenheter och kunskaper, är riktig orolig.

• Svar på tråden Hjälp, missfall?
  • yoshimi

Är ju som du vet omöjligt att säga varken bu eller bä.

Jag är i vecka 13 nu, har haft tre perioder med stora blödningar (med klumpar) och ljusa flytningar mellan.

Har gjort fyra VUL under denna perioden och allt har sett bra ut.

Kan du få ett VUL för att stilla din oro?

• Orkide

Det verkar vara så olika. En del får bruna, ljusrosa eller röda flytningar och allt går vägen. Mitt missfall började dock med ljusrosa flytningar ca en vecka senare kom det med någon klump.

Jag håller alla tummar för att du inte ska få missfall !! Kram

• hmg

Tack för era svar!

Ja jag blir tokig, men det verkar ju vara olika för alla så jag hoppas jag är en av dom som allt ser bra ut för trots blödningar..

Jag har ringt till Gyn här i stan iallafall, de ringer upp 7.50 och jag kommer försöka se till att jag får komma dit idag. Kommer inte kunna slappna av annars.. :(

• Fian88

Fick ett tidigt missfall för lite över ett år sedan som startade med ljusröda flytningar. Är nu gravid igen i v 32 och i början hade jag både ljusröda flytningar och mer rikliga roströda, men allt gick ju bra. Så det är omöjligt att säga. Man kan till och med få stora blödningar utan att det är missfall så det enda du kan göra är att avvakta. Lycka till:)

• Jag är bara jag

Omöjligt säga hur det står till. Mina missfall har startat med rejäla blödningar direkt. Denna graviditet som gick vägen hade jag en färsk om än relativt liten blödning v.7- dessutom en v.18. Men allt gick bra. VUL är enda sättet att veta.

• hmg
    fannyyh skrev 2016-10-07 15:23:00 följande:

Hur gick det för dig idag ts?

Jag ringde till gyn och fick prata med en jättegullig tjej. De jobbar bara halvdagar på fredagar hör tydligen så de hade ingen tid jag kunde få. Jag förklarade hur orolig jag är och hon va väldigt förstående men hon sa också att det kan vara helt normalt men att enda sättet att veta är att kolls upp det. Hon tyckte jag skulle avvakta unde helgen, om det börjar blöda igen eller om jag får väldigt ont så ska jag gå till akuten annars ringer jag på måndag och får en tid då.

Har inte blött något mer nu, på över ett dygn men ska nog ändå gå och kolla på måndag så jag kan stilla min oro. :)
Svar på tråden Hjälp, missfall?