• Anonym (Äntligen)

Har du fått dålig hy av psykofarmaka?

Jag har under mina 20 års användande av antidepressiva tabletter av olika fabrikat ständigt dragits med en hopplös ansiktshy.
     Fått ständiga pormaskar, finnar, kvisslor och liksom stannat i tonårshyn.
    Har känt det pinsamt att gå på ansiktsbehandlingar eller be om en så simpel sak som hjälp att välja foundation bara för att då kommer nån titta o tänka om min hy.
    Och man mår knappast bättre psykiskt.

Provar man Basiron eller annat sattyg som ska hjälpa mot eländet så får jag i princip brännskador och svullnad. Det enda som funkat bättre är att använda sensitive produkter helt utan parfym etc. Men bra har det ändå inte varit.

Tills nu!!
    Jag träffade en hudläkare i ett helt annat sammanhang som när hon ändå var o glodde på mig överallt noterade min feta hud. Hon frågade om jag åt mediciner. När jag då nämnde hur det låg till så hade hon ett tips.
    En produktserie som heter Effaclar H.
    Jag berättade hur inget verkar passa och hon sa att detta kommer upplevas annorlunda. Dessa produkter är framtagna för hy som påverkats medicinskt.
    Köpte ansiktstvätt o creme och är sedan dess som ny!

Jag rekommenderar verkligen detta till alla som känner igen sig!
    Jag köpte produkterna på Loyds apotek men de finns lite överallt i välsorterade apotek eller nätapotek, Apotea, Apoteket etc.
    Kostar 169 kr styck.
    Viktigt att man väljer Effaclar H specifikt för det finns fler i serien utan H:et.

Svar på tråden Har du fått dålig hy av psykofarmaka?