Kan jag vara gravid?!
Hej!
Jag funderar på om jag är gravid. Jag tog ut min p-stav i oktober 2014.
Såhär har jag haft min mens under 1 år, alltså när jag har fått mens:
24 augusti 2015
18 september -
16 oktober -
14 november -
12 december -
7 januari 2016
7 februari -
7 Mars -
6 April -
7 Maj -
5 Juni -
2 Juli -
29 Juli -
30 Augusti -
Som ni ser fick jag mens 2 gånger under Juli. Jag har haft både regelbunden och oregelbunden, men mensen har aldrig vart sen, bara ett par dagar tidig. Men under september fick jag ingen mens. Den 24:e sept började jag få ordentliga smärtor i nedre delen av magen och ömma och spända bröst och bröstvårtor, då var jag säker på att mensen skulle komma inom ett par dagar som den brukar, men icke. Det var som hugg i livmodern och ibland bara som vanlig mensvärk. Huggen kom ofta när jag reste mig upp efter att ha legat ner eller suttit och ibland under nätterna. Ibland mer på sidorna (äggstockarna?)Och brösten har känts tunga och spända och bröstvårtorna har ibland svidit? Och jag har haft väldigt mycket flytningar, dom luktar inget, men dom är vita och typ "tjocka" och ibland gryniga. Så under 2 veckor har jag haft ont till och från i livmodern (?) och haft väldigt ömma bröst till och från och har ordentliga flytningar. Jag har ingen koll på när jag har ägglossning och jag kom inte ihåg när jag och gubben låg med varann under september. Upplever eller inbillar mig att min mage känns så svullen och ibland spänd. Men alla symptom har varit till och från, ibland har brösten varit olidligt ömma, men sen har smärtan lagt sig lite och gjort "lagomt ont". Samma med smärtorna i magen.
Kan jag vara gravid?
Jag tänkte försöka vänta någon vecka till med att testa mig och se om mensen kommer. Kan det bli såhär utan att vara gravid? Har ni några erfarenheter om detta som jag upplever? Jag vet inte så mycket om detta och skulle vara kul att höra va ni tycker och tror eller har varit med om liknande. OCH vilket graviditetstest är bäst enligt er?
Tacksam för svar! :)
/ 23 årig tjej från Värmland