• L93

Kan jag vara gravid?!

Hej!

Jag funderar på om jag är gravid. Jag tog ut min p-stav i oktober 2014.

Såhär har jag haft min mens under 1 år, alltså när jag har fått mens:

24 augusti 2015

18 september -

16 oktober -

14 november -

12 december -

7 januari 2016

7 februari -

7 Mars -

6 April -

7 Maj -

5 Juni -

2 Juli -

29 Juli -

30 Augusti -

Som ni ser fick jag mens 2 gånger under Juli. Jag har haft både regelbunden och oregelbunden, men mensen har aldrig vart sen, bara ett par dagar tidig. Men under september fick jag ingen mens. Den 24:e sept började jag få ordentliga smärtor i nedre delen av magen och ömma och spända bröst och bröstvårtor, då var jag säker på att mensen skulle komma inom ett par dagar som den brukar, men icke. Det var som hugg i livmodern och ibland bara som vanlig mensvärk. Huggen kom ofta när jag reste mig upp efter att ha legat ner eller suttit och ibland under nätterna. Ibland mer på sidorna (äggstockarna?)Och brösten har känts tunga och spända och bröstvårtorna har ibland svidit? Och jag har haft väldigt mycket flytningar, dom luktar inget, men dom är vita och typ "tjocka" och ibland gryniga. Så under 2 veckor har jag haft ont till och från i livmodern (?) och haft väldigt ömma bröst till och från och har ordentliga flytningar. Jag har ingen koll på när jag har ägglossning och jag kom inte ihåg när jag och gubben låg med varann under september. Upplever eller inbillar mig att min mage känns så svullen och ibland spänd. Men alla symptom har varit till och från, ibland har brösten varit olidligt ömma, men sen har smärtan lagt sig lite och gjort "lagomt ont". Samma med smärtorna i magen.

Kan jag vara gravid?

Jag tänkte försöka vänta någon vecka till med att testa mig och se om mensen kommer. Kan det bli såhär utan att vara gravid? Har ni några erfarenheter om detta som jag upplever? Jag vet inte så mycket om detta och skulle vara kul att höra va ni tycker och tror eller har varit med om liknande. OCH vilket graviditetstest är bäst enligt er?

Tacksam för svar! :)

/ 23 årig tjej från Värmland

• Svar på tråden Kan jag vara gravid?!
  • dummamej2

Är du gravid så får du garanterat ett STORT och starkt plus nu. Varför vänta? Köp ett test så får du svar på din fråga. Annars kanske du har fått någon infektion eller liknande och behöver uppsöka läkare om du har ont och mycket flytningar.

Lycka till :)

• Långbenopluto

Bara ett g-test kan ge dig svar. Köp CB digital på apoteket så slipper du fundera på om strecket är tillräckligt starkt eller inte.

Eller så ringer du MVC och tar ett test hos dom.

• Anonym (J)

Med alla dina symptom så ska du inte ens behöva ta testet med morgon urin för att det ska bli positivt. Åk iväg nu på en gång och köp ett test så slipper du fundera. :)

• L93

Okej! Hann inte köpa nu ikväll, men ska åka till Apoteket imorgon och köpa ett test! :)

• Linneisen
    L93 skrev 2016-10-07 21:37:44 följande:

Okej! Hann inte köpa nu ikväll, men ska åka till Apoteket imorgon och köpa ett test! :)

Spännande! Hoppas!!
  • Lyn1

Jag hade också hugg i livmodern och på
    Sidorna innan jag visste att jag var gravid. Och mensvärk och ont i brösten är ju vanliga symptom likaså ömmande bröstvårtor. Spännande, hoppas på plus för er ??

• Anonym (35 år)

Det låter som du kan vara gravid. När jag haft symptom mer än 4-5 dagar har det varit en graviditet. Men kroppen kan ju oxå framkalla symptom om man vill ngt väldigt mycket, så helt säker kan man ju inte vara förrän man testar. Lycka till!

• Anonym (A)

Du får berätta hur det gick med testet :)!

• L93

Jag testade mig för ca 30 min sen och jag är gravid!!! Vi har försökt i 2 år och äntligen gick det! Nu är jag bara orolig för missfall och kan inte glädja mig till 100% ifall det skulle hända :( Detta är min första graviditet och jag undrar hur man ska gå till väga sen? Ska jag kontakta barnmorska och när isåfall? :)

• Anonym (A)

Grattis!!! Jag förstår din oro, är också gravid i vecka 10 men försök att slappna av och njut av det istället även hur svårt den än är :)!

Jag tycker att du borde ringa direkt nu när du har fått reda på att du är gravid, eller ja nu får du vänta tills på måndag men ändå, grattis!! :D

Svar på tråden Kan jag vara gravid?!