-
Hej!Jag har barnförsäkring från Folksam som min mamma och pappa fick genom sitt fack. Barngrupp liv heter den. Sen har jag även Sjuk- och olycksfall försäkring barn och ungdom. Har fått flera ICD-koder på grund av min depression. Undrar om ni ftt ersättning för detta? Vilka ICD-koder anmälde ni isånafall? Hur mycket fick ni?Mvh R.P.1991
-
Svar på tråden Ersättning för depression Folksam.
-
Finns knappast nån försäkring som täcker nån depression så nä inte en spänn kommer du få
-
Nä det finns ingen försäkring mot depression.Anonym (R.P.1991) skrev 2016-10-07 21:18:43 följande:Hej!Jag har barnförsäkring från Folksam som min mamma och pappa fick genom sitt fack. Barngrupp liv heter den. Sen har jag även Sjuk- och olycksfall försäkring barn och ungdom. Har fått flera ICD-koder på grund av min depression. Undrar om ni ftt ersättning för detta? Vilka ICD-koder anmälde ni isånafall? Hur mycket fick ni?Mvh R.P.1991
-
Tyvärr ser försäkringsbolagen till att gardera sig mot psykiatriska sjukdomar.
-
Depression vet jag inte..men för utmattningssyndrom fick jag en engångssumma hos TryggHansa där jag har mina försäkringar. Säkert samma hos flers bolag.
Tror den va på 3500. Och man kan bara få den en gång. -
Ingen försäkringsbolag betalar ut för utmattningMirris skrev 2016-10-08 08:47:03 följande:
Depression vet jag inte..men för utmattningssyndrom fick jag en engångssumma hos TryggHansa där jag har mina försäkringar. Säkert samma hos flers bolag.
Tror den va på 3500. Och man kan bara få den en gång.
-
Någon mer som vet??
-
För de första behöver du inte svara och för det andra har jag hört att folk kan få ersättning. Vill veta hyr det vart för de andra. Så svara inte om dä ä så jävla besvärande......
-
Jag svarar på vilken tråd jag vill, vare sig du vill eller inte.Anonym (R.P.1991) skrev 2016-10-22 13:11:33 följande:
För de första behöver du inte svara och för det andra har jag hört att folk kan få ersättning. Vill veta hyr det vart för de andra. Så svara inte om dä ä så jävla besvärande......
Då har hört fel eller blivit lurad. Men vilket som, duger inte svaren här så ring Folksam så får du garanterat rätt svar på en gång -
Hej Ts
Barngruppliv är en ersättning som går ut om man har ett arvsberättigat barn som går bort. Det är alltså en livförsäkring som faller ut när barn dör, så det är inga pengar som jag hoppas kommer att behöva betalas ut till er.
Men med din sjuk- och olycksfallsförsäkring kan du defenitivt få ut ersättning för en del av dina kostnader när du besöker sjukhus.
Huruvida du kan få ut pengar på depressionen, det beror på ICD koden. Kan du påvisa att du har bestående nedsatt arbetsförmåga så är nog chansen större.
Precis som tidigare personer här har påtalat, så är det enklast att ringa Folksams trevliga kundservice och fråga. Dom har öppet fram till kl. sju idag och du når dom på tel.nr. 0771-950 950
Jag jobbade extra där i sommras -
Varför tar vissa sig rätten att vara så elaka här på forumet, man behöver väl inte skriva något överhuvudtaget om man inte kan hålla en vänlig ton? Är du sådan här irl också?Wazp skrev 2016-10-22 12:54:55 följande:
Du har ju fått svar! Annars är det inte så jävla jobbigt att ta fram telefonen och ringa direkt till Folksam!?
Men du kommer inte få en krona