• 3hjärtan

Dåligt svar på nipt?

Hur gick ni vidare efter dåligt svar på nipt?

I vilken vecka gjordes ett avbrytande?

• Svar på tråden Dåligt svar på nipt?
  • dessan02

Jag har gjort nipt i början av januari i år och var i v 11 Fick dåligt resultat. Barnmorskan sa att det är bäst att göra fostervatten prov för att va säker. Men jag var liksom vadå säker nipt är ju säker. Hur som helst samma dag bestämde jag mig för avbrytande av graviditeten för att orkar inte vänta i veckor på fosteratten prov och sen födda stort barn. Men jag hade tur i oturen fick missfall under kvällen den dan. Då jag slapp med att vänta på abort. Så att för mig så räcker det med nipt test går ej vidare. Lycka till

• 3hjärtan
    dessan02 skrev 2016-10-11 17:08:53 följande:

Jag har gjort nipt i början av januari i år och var i v 11 Fick dåligt resultat. Barnmorskan sa att det är bäst att göra fostervatten prov för att va säker. Men jag var liksom vadå säker nipt är ju säker. Hur som helst samma dag bestämde jag mig för avbrytande av graviditeten för att orkar inte vänta i veckor på fosteratten prov och sen födda stort barn. Men jag hade tur i oturen fick missfall under kvällen den dan. Då jag slapp med att vänta på abort. Så att för mig så räcker det med nipt test går ej vidare. Lycka till

Gjorde mitt fvp idag. Avbrytande till veckan
  • dessan02

Usch va tråkigt. Får man fråga vilken vecka är du i? Men det verkar som att nipt verkar stämma väldigt korekt. Men du ta hand om dig.

• 3hjärtan
    dessan02 skrev 2016-10-11 18:49:04 följande:

Usch va tråkigt. Får man fråga vilken vecka är du i? Men det verkar som att nipt verkar stämma väldigt korekt. Men du ta hand om dig.

Får mitt svar på fvp innan helgen. Snabbanalyserna tar bara ca 2 dagar då man ser vilken kromosomavvikelse det är.

V17
  • DevilsDaughter

Beklagar verkligen. Hjärta
    Det man får svar på med NIPT är ju moderkakans DNA (i nästan alla fall densamma som barnets), den enda chans som finns att fostret är friskt är om det vid delningen blev så att endast moderkakan fick kromosomavvikelsen och inte barnet, men den chansen är extremt liten. Det var så min läkare förklarade anledningen till att NIPT inte är 100% utan strax därunder. 

Svar på tråden Dåligt svar på nipt?