• Hellen28

Nyligen plussat - hur mår du?

Hej!

Tänkte skapa en diskussionstråd för de som nyligen plussat där man kan diskutera graviditetssymptom och även bristen på det.  

Vi har försökt fått barn i ett år och var redo för utredning när plusset kom!
    Mensen var beräknad till tisdag och när den inte kom under dagen så hade vi sex på tisdagskvällen för att få igång mensen (tycker att om den ändå ska komma kan den lika gärna börja direkt), men när det inte kom så tog jag ett test och det visade plus! Plus

Mina symptom:

Slutet av förra veckan - överdrivet sugen på mat och åt oftare än jag brukar (inget jag tänkte på då) började får ömma bröst (vilket jag alltid får innan mens) och upplevde även yrsel.

Måndags - Gick hem tidigare från jobbet på grund av illamående, yrsel och koncentrationssvårigheter. Sa till min kille att "Det känns fasiken som jag har en melon i magen, så mens-svullen är jag" Började bli extra törstig och var hård i magen.

Tisdag - fortfarande ömma bröst, törstig, kissade lite oftare, hård i magen, lätt mensvärk men ingen mens och fortfarande yr. Sex på kvällen.

Onsdag - mensvärk men ingen mens. Tog ett test på morgonen och det visade ett tydligt extra streck!

Nu under dagarna dricker jag väldigt mycket vatten, brösten är ömmare, bröstvårtorna har börjat bli ömma, lätt molande värk ibland, molande värk i svanken,börjar bli lite irriterad, gasig i magen, inte längre hård i magen utan nästan tvärt om, otroligt törstig, mindre yrslig och mår inte längre illa. Bara lite på kvällen och när jag blir hungrig. 

Hur var det för dig? :)
  • Svar på tråden Nyligen plussat - hur mår du?
  • Snurran81

Plussade igår men kände en allmän sjukdomskänsla i kroppen, frusen. Flytningar i massor, sprang på toa före BIM då jag trodde mensen kom.

nu trött och illamående- svårt att äta. Ömma bröst

• Hellen28
    Snurran81 skrev 2016-10-08 15:06:37 följande:

Plussade igår men kände en allmän sjukdomskänsla i kroppen, frusen. Flytningar i massor, sprang på toa före BIM då jag trodde mensen kom.

nu trött och illamående- svårt att äta. Ömma bröst

Grattis till plusset! Ja, det där med frusenhet känner jag igen. Måste hålla igång för att inte frysa, men då blir jag andfådd och kan börja svettas!
    Inte lätt och veta hur man ska göra :)
  • Bmwz34

Plussade i förrgår :) också allmän sjukdomskänsla och liksom "känslig" och ont i kroppen och frusen. Ömma bröstvårtor (som blev 10 gånger värre när jag fick plusset bekräftat!).

• enussune

Plussade i måndags.

Ömma bröst. Andfådd. Koncentrationssvårigheter, frusen,m. Fick idag en liten brun flytning så just nu är jag jätteorolig!

• Hellen28
    enussune skrev 2016-10-08 19:08:10 följande:

Plussade i måndags.

Ömma bröst. Andfådd. Koncentrationssvårigheter, frusen,m. Fick idag en liten brun flytning så just nu är jag jätteorolig!

Grattis!
    Bruna flytningar behöver inte alltid betyda missfall. Det kan vara andra saker som resulterar i att det kommit lite blod.
    Men jag förstår verkligen din nervositet.Jag har själv inte blött,men har slutat att må illa och upplever inte samma "graviditetskänsla" längre. Alla de fysiska grejerna är kvar (ömma bröst, molande värk etc etc) men klockan är 19.00och jag är inte ens trött (vilket jag var igår) och det känns bara ....borta.

Du får gärna skriva om hur det går för dig! *Håller tummar och tår*
  • enussune
    Hellen28 skrev 2016-10-08 19:12:02 följande:

Grattis!

Bruna flytningar behöver inte alltid betyda missfall. Det kan vara andra saker som resulterar i att det kommit lite blod.

Men jag förstår verkligen din nervositet.Jag har själv inte blött,men har slutat att må illa och upplever inte samma "graviditetskänsla" längre. Alla de fysiska grejerna är kvar (ömma bröst, molande värk etc etc) men klockan är 19.00och jag är inte ens trött (vilket jag var igår) och det känns bara ....borta.

Du får gärna skriva om hur det går för dig! *Håller tummar och tår*

Tack vad gullig du är! Jag ska allt uppdatera!

Planerat besök hos barnmorska den 17:e.

Första barnet för oss så är så himla mycket nytt. är det första barnet för er? :)
  • Hellen28
    enussune skrev 2016-10-08 20:31:23 följande:
    Tack vad gullig du är! Jag ska allt uppdatera!

Planerat besök hos barnmorska den 17:e.

Första barnet för oss så är så himla mycket nytt. är det första barnet för er? :)

Gör det :) 

Ja, det är det! Men är skeptisk till att det håller i sig :/
    Jag ska ringa till barnmorskan på måndag och se till att få en tid inbokad!

• SamsonS

Här hänger jag på!

Plussade igår och fick det bekräftat ordentligt idag med ett digitalt test :)
    Vi har försökt i 1,5 år, så detta var otroligt välkommet. Nu kommer ju dock oron för missfall så vet inte om jag kommer kunna glädjas så mycket just nu. Det är mitt andra barn.

Men symtom då..inte känt några symtom tills för 3 dagar sen kanske.

*Då blev brösten liite ömma, och de har bara blivit ömmare!

*Har molvärk mer eller mindre hela tiden, minskar ju inte oron för missfall direkt...

*Sen i fredags illamående, lite till och från men mestadels hela tiden. Minns inte alls att jag mådde illa såhär tidigt med dottern.

• carolinheiner

Plussade för 8 dagar sedan.. fick blödningar i onsdags. Åidag har dom avtagit å blivit bruna flytningar.. mår så fruktansvärt illa så kan knappt äta eller dricka. E dessutom gastric bypass opererad för 6 mån sedan. :( ja hoppas verkligen att den håller sig kvar å de bara e blödning å inte mf :(

• enussune
    Hellen28 skrev 2016-10-08 21:44:46 följande:

Gör det :) 

Ja, det är det! Men är skeptisk till att det håller i sig :/

Jag ska ringa till barnmorskan på måndag och se till att få en tid inbokad!

Ja, man är allt bra orolig nu i första skedet. Jag håller såklart tummar och tår för eran skull också <3
Svar på tråden Nyligen plussat - hur mår du?