Nyligen plussat - hur mår du?
Hej!
Tänkte skapa en diskussionstråd för de som nyligen plussat där man kan diskutera graviditetssymptom och även bristen på det.
Vi har försökt fått barn i ett år och var redo för utredning när plusset kom!
Mensen var beräknad till tisdag och när den inte kom under dagen så hade vi sex på tisdagskvällen för att få igång mensen (tycker att om den ändå ska komma kan den lika gärna börja direkt), men när det inte kom så tog jag ett test och det visade plus!
Mina symptom:
Slutet av förra veckan - överdrivet sugen på mat och åt oftare än jag brukar (inget jag tänkte på då) började får ömma bröst (vilket jag alltid får innan mens) och upplevde även yrsel.
Måndags - Gick hem tidigare från jobbet på grund av illamående, yrsel och koncentrationssvårigheter. Sa till min kille att "Det känns fasiken som jag har en melon i magen, så mens-svullen är jag" Började bli extra törstig och var hård i magen.
Tisdag - fortfarande ömma bröst, törstig, kissade lite oftare, hård i magen, lätt mensvärk men ingen mens och fortfarande yr. Sex på kvällen.
Onsdag - mensvärk men ingen mens. Tog ett test på morgonen och det visade ett tydligt extra streck!
Nu under dagarna dricker jag väldigt mycket vatten, brösten är ömmare, bröstvårtorna har börjat bli ömma, lätt molande värk ibland, molande värk i svanken,börjar bli lite irriterad, gasig i magen, inte längre hård i magen utan nästan tvärt om, otroligt törstig, mindre yrslig och mår inte längre illa. Bara lite på kvällen och när jag blir hungrig.
Hur var det för dig? :)