• 282827777222999

incest?

vad ska jag göra om 2 av mina vänner (kille och tjej, 21&19) som är syskon kysser varandra och tar på varandra? är detta incest? jag tror de gör mer än så .. obekväm

• Svar på tråden incest?
  • Aikido

Ta en filmkväll med dem och titta på Den sista färden. I början när de är i byn säger du saker som "ja kolla vad det blir för resultat när kusiner skaffar barn med varandra" och titta menande på dem.

• Fnollet

Fråga dem. Har de sex som syskon är det incest och olagligt för den delen. Sen, prata med din egen mamma, eller skicka ett anonymt brev till deras mamma. Det ska inte vara så bland syskon, så något står inte rätt till :/

FÖ, jag såg en dokumentär om incest som sjukdom, och flera av deltagarna önskade att de sökt hjälp tidigare för att det inte ska gått så långt. Sexuella relationer mellan syskon brukar vara efter att de inte möts som barn exempelvis, och när de är vuxna fylla denna syskonkärleken till en besathet om att de alltid vara tvugba att vara nära. Och genom avsaknaden av varandra började de älska varandra på en sjuklig nivå (klarade inte 5 min utan varandra). Så det finns hjälp att få, och många av dem önskar att de fått det tidigare innan fängelsestraff, tvångsseperation, sterilisering och mycket mer..

Svar på tråden incest?