• Anonym (??)

Vad betyder...

Är nyfiken!

Vad betyder Canim på turkiska?

Och vad innebär det när en man skriver så till en kvinna?

Tack för svar!

• Svar på tråden Vad betyder...
  • Anonym (Anonym)

Jag kan inte turkiska, men på 30 sekunder hittade jag svaret med Google Translate:

Darling!

Sevgilim!, Can?m!, Cicim!

Dear!

Can?m!, Deme!, Hay Allah!, Yaz?k!

Honey!

Tatl?m!, Can?m!, ?ekerim!, Sevgilim!

Sweety!

Tatl?m!, Can?m!, Cicim!, Sevgilim!, ?ekerim!

Sweetie!

Tatl?m!, Can?m!, Sevgilim!, Cicim!, ?ekerim!

Sweetheart!

Sevgilim!, Can?m!, Cicim!, ?ekerim!

Dearling!

Sevgilim!, Can?m!

My precious!

Can?m!, Sevgilim!

Honeybun!

Tatl?m!, Can?m!

Honeybunch!

Tatl?m!, Can?m!
  • Anonym (??)

Tack! Jo det fick jag också fram. Är mer intresserad utav att veta om det är vanligt att man säger/skriver så som turkisk man till en kvinna.

• Anonym (??)

Säger man det till någon som kanske betyder lite extra eller är det något man slänger ur säg lite till både höger och vänster så att säga?

• taquine
    Anonym (??) skrev 2016-10-09 12:38:40 följande:

Säger man det till någon som kanske betyder lite extra eller är det något man slänger ur säg lite till både höger och vänster så att säga?

Sådant är nog det slängs till höger och vänster. Inte för att vara elak ts men ta det med en stor nypa(näve?)salt....
    Goodness me
  • Anonym (??)
    Anonym (Türk) skrev 2016-10-09 15:50:50 följande:

Canim betyder hund.

Skoja du?
  • Anonym (Kim)
    Anonym (Türk) skrev 2016-10-09 15:50:50 följande:

Canim betyder hund.

Hund heter Köpek...
  • Anonym (Kim)
    Anonym (??) skrev 2016-10-09 12:38:40 följande:

Man säger det inte till vem som helst men man kan säga det till flera olika som betyder något för en t ex ens flickvän, ens dotter, någon kär släkting osv.
  • Anonym (??)
    Anonym (Kim) skrev 2016-10-09 17:33:38 följande:

Man säger det inte till vem som helst men man kan säga det till flera olika som betyder något för en t ex ens flickvän, ens dotter, någon kär släkting osv.

Tack snälla för svar!

Så när en man säger det till en kvinna så innerbär det att hon betyder lite extra för honom? Har jag uppfattat dig rätt? Vi har i en vänskapsrelation med mycket flört inblandat. Det finns en fysisk attraktion som vi inte har utvecklat än. Jag är lite osäker på honom då han ge mig lite dubbla budskap. Där av att jag undrar om jag kan lägga någon vikt vid hans uttalande eller om det bara är något man säger till "alla" som man känner.

Uppskatta verkligen ditt svar!
  • Anonym (Kim)
    Anonym (??) skrev 2016-10-09 17:53:18 följande:
    Tack snälla för svar!

Så när en man säger det till en kvinna så innerbär det att hon betyder lite extra för honom? Har jag uppfattat dig rätt? Vi har i en vänskapsrelation med mycket flört inblandat. Det finns en fysisk attraktion som vi inte har utvecklat än. Jag är lite osäker på honom då han ge mig lite dubbla budskap. Där av att jag undrar om jag kan lägga någon vikt vid hans uttalande eller om det bara är något man säger till "alla" som man känner.

Uppskatta verkligen ditt svar!
    Jag tycker inte att du ska dra för stora växlar på det. DU betyder sannolikt mer än en random ytlig kompis men det behöver inte betyda att han är kär i dig.
  • Anonym (??)
    Anonym (Kim) skrev 2016-10-09 18:32:45 följande:

Jag tycker inte att du ska dra för stora växlar på det. DU betyder sannolikt mer än en random ytlig kompis men det behöver inte betyda att han är kär i dig.

Tack för svar!

Nej det vet jag att han inte är. Och det samma gäller mig. Jag ser inte honom som pojkvänsmaterial. Mer som en sexig flört.

Men jag hade uppfattat dig rätt då?
Svar på tråden Vad betyder...