• Ullebulls

Hur ska jag hantera pojkens pappa

Min son har en pappa med ett ganska stort kontrollbehov, han får för sig periodvis att han ska veta ALLT om vår vardag!

Nu senast för någon vecka sedan bestämde han sig för att han skulle "godkänna" vem i hans familj som hämtar pojken i skolan! Då jag tycker att det är jag som avgör det när pojken är hos mig

Hans pappa har varit frånvarande från och till i hela sonens liv, nu har han pojken varannan helg

Hur ska jag svara honom på bästa sätt då jag inte vill ha "bråk"???

• Svar på tråden Hur ska jag hantera pojkens pappa
  • Höger
    Ullebulls skrev 2016-10-10 07:08:41 följande:

Min son har en pappa med ett ganska stort kontrollbehov, han får för sig periodvis att han ska veta ALLT om vår vardag!

Nu senast för någon vecka sedan bestämde han sig för att han skulle "godkänna" vem i hans familj som hämtar pojken i skolan! Då jag tycker att det är jag som avgör det när pojken är hos mig

Hans pappa har varit frånvarande från och till i hela sonens liv, nu har han pojken varannan helg

Hur ska jag svara honom på bästa sätt då jag inte vill ha "bråk"???

Skriv bara att han bestämmer vem som hämtar barnet när han har honom. Du bestämmer vem som hämtar när du har barnen. Skriv också att om han vet något som gör någon i hans familj olämplig som hämtare så vill du veta det.
  • Ullebulls

Just exakt så har jag sagt till honom, men han tar alltid till att eftersom vi har gemensam vårdnad har han rätt att veta och bestämma!

Tyvärr verkar han inte förstå att hans agerande o bestämmande går ut över pojken!

Det med gemensam vårdnad tar han till när det gäller ALLT!

• SmileAndLaugh
    Ullebulls skrev 2016-10-10 08:05:04 följande:

Just exakt så har jag sagt till honom, men han tar alltid till att eftersom vi har gemensam vårdnad har han rätt att veta och bestämma!

Tyvärr verkar han inte förstå att hans agerande o bestämmande går ut över pojken!

Det med gemensam vårdnad tar han till när det gäller ALLT!

Jag lovar dig att han har ingen rätt att diktera om hämtning/lämning och övrigt bara för att han har gemensam vårdnad. Tro mig !

Är extremt insatt i detta och vi har backats upp många gånger av socialen också ang bio mamman.

Fattar han inte det så kontakta socialen i ditt område och be om samtalshjälp. Dom sitter mest med som medlare och backar upp där det behövs.

Då har vi en bonusmamma med kontrollbehov delux att göra med.
Svar på tråden Hur ska jag hantera pojkens pappa