• vacay17

    Tips på boende och flyg till Ft Lauderdale eller Orlando med 3 barn?

    Familjen planerar att spara ihop och åka till Florida till sommaren och vi är rookies på Florida Obestämd. Vi har 3 barn i åldrarna 14, 12 och 6. Planen är att vara borta 14 dagar och hinna med Orlando med dess nöjen och även Miami (Ft Lauderdale) med vad som finns att göra där.
    Vi är såklart väldigt intresserade av tips vad vi ska tänka på när vi bokar flyg och boende. Kanske någon av er har ett bra tips på sight där vi kan hyra hus i Fr Lauderdale eller Orlando? Hoppas vi hörs!

  • Svar på tråden Tips på boende och flyg till Ft Lauderdale eller Orlando med 3 barn?
  • MrsM

    Kul att ni ska åka till Florida! Jag, min man och våra två barn på 5 och 8 år var där i våras. Helt fantastiskt ställe. Vi bodde först några nätter i Miami beach. Har skrivit ett inlägg om detta där du kan få flera tips så gå in på min blogg här: www.mrsm.se/miami-beach-fantastisk-strand-snygga-bilar-och-god-mat/


    Vi hyrde sedan en bil och bilade upp till Orlando. Orlando är en ganska utspridd stad och vi bestämde oss för att bo mellan Disney world-områden och Universal studios. Vi ett hotll som heter Parc Soleil by Hilton Grand Vacations. Vi fick en jättestor lägenhet, vilket var perfekt för vår familj. Hotellet hade även en pool med vattenrutchkana som uppskattades av barnen :)

Svar på tråden Tips på boende och flyg till Ft Lauderdale eller Orlando med 3 barn?