• ji86

Frustration!

Hej alla!

Här sitter jag och funderar på om jag kan vara gravid.

Min sambo och jag ha bestämt oss för att skaffa barn, så jag tog ut min hormonspiral 9/9-16 och fick samma dag en mindre blödning, och kommande tre dagar en blödning i storlek med hur min mens brukar te sig.
    Saken är ju den att jag inte har en aning om det var min riktiga menstruation som satte igång, eller om det bara var en hormonblödning.
    Jag har haft olika preventivmedel med hormoner i 16 års tid och har aldrig riktigt lärt känna min menstruationscykel.
    Så i en månad nu har jag väntat på att min mens ska sätta igång så jag vet när min ägglossning är och så vidare.

Saken är den nu att massa andra saker börjat hända med min kropp, som får mig att tro att jag KANSKE kan vara gravid, men tror egentligen att det är kroppen som är pms/ägglossning/beter sig konstigt/whatever...

Ömma bröst, särskilt bröstvårtorna, men inte så ömma att jag inte kan ha en BH på mig.
    Sticker/kliar i bröstvårtorna
    Molande värk i nedre magen vid äggstockarna, som mensvärk
    Hugger i nedre magen vid äggstockarna (ibland) när jag nyser, hostar för hårt eller ändrar läge för snabbt
    Kliar som bara den i hårbotten
    Finnar på ställen jag aldrig får finnar, inte ens vid mens
    Molande värk i ländryggen, känns som den sitter i skelettet och mal ända ned mot skinkorna 
    Några tillfällen med plötslig metallsmak i munnen (men långt ifrån ofta)
    Trött, men känns som mer hösttrötthet
    Nästäppa
    Frusen
    Rapar som bara den, de har skrattat åt mig å jobbet de senaste dagarna, jag t.o.m. vaknade vid 5 imorse för att jag behövde rapa massor?!
    Inga humörsvängningar, mer ständigt irriterad haha

Alla dessa symtom kommer och går sedan två veckor tillbaka, och jag vet vad det låter som, jag tvivlar så på att det skulle gått så fort, vi har varit inställda på att detta kan ta tid.

Så finns det någon här som upplevt samma symtom, men inte varit gravid?

Självklart skall jag testa mig, imorgon bitti, men tänker så mycket nu, och jag behöver bara få höra någon annans historia.

Kram Hjärta

• Svar på tråden Frustration!
  • Cocostoffsan

Det låter absolut som graviditetssymtom men skulle även kunna vara så att du är skengravid eller att det är hormoner efter preventivmedel som spökar. Hoppas testet visar det du vill imorgon, håller tummarna ! :)

• ji86

Tack snälla Cocostoffsan!

Tog testet imorse, och resultatet syntes bokstavligen på 10 sekunder, så jag är gravid!

Känns overkligt, även om jag är glad, men jag var så inne på att få igång min menscykel innan vi skulle få till det haha!
    Nu får vi hålla tummarna för att det håller hela vägen också.

Svar på tråden Frustration!