• MsS

    Iphone-lagringsutrymme

    När jag ska ta kort med min iPHONE kommer det upp en ruta där det står "lagringsutrymmet är fullt".
    Sedan undrar jag, när man like:ar på instagram, lagras detta ändå i mobilen, och inte endast i appen?

  • Svar på tråden Iphone-lagringsutrymme
  • Fia 28

    Ja om det står att det är fullt så är det troligen fullt. Det kan du ju dubbelkolla under Lagring. 

    Förstår inte din fråga om instagram. Appen är ju lagrad på mobile, så sparas det i appen så sparas det i mobilen...

  • Twiist3d

    Om du "likear" något, vare sig på insta eller fb så lagras det inte i mobilen......
    Ta och radera bilder, videos eller appar.

  • MsS
    Twiist3d skrev 2016-10-11 10:52:17 följande:

    Om du "likear" något, vare sig på insta eller fb så lagras det inte i mobilen......
    Ta och radera bilder, videos eller appar.


    Ok. Då är det andra saker i mobilen jag får ta och radera. Tack!
  • Farfallos
    MsS skrev 2016-10-11 10:30:03 följande:
    När jag ska ta kort med min iPHONE kommer det upp en ruta där det står "lagringsutrymmet är fullt".
    Sedan undrar jag, när man like:ar på instagram, lagras detta ändå i mobilen, och inte endast i appen?
    Twiist3d skrev 2016-10-11 10:52:17 följande:
    Om du "likear" något, vare sig på insta eller fb så lagras det inte i mobilen...... Ta och radera bilder, videos eller appar.
    Måste göra ett förtydligande till svaret Twiist3d gav angående var saker sparas. Allt som man gör i sociala medier sparas framför allt på internet (och inte i appen eller mobilen). Om inte så skulle ju ingen annan se att du lajkat. Bilder som du själv lägger upp kan ju visserligen sparas i din telefon, men de filerna kan du ju ta bort från telefonen utan att de försvinner från ditt fb- eller insta-konto. 
  • Mallemamma

    Du kan på in på inställningar-allmänt-lagring och iCloud användning-hantera lagring

    Där ser du vilka appar som tar mest utrymme och hur mycket.

Svar på tråden Iphone-lagringsutrymme