• Anonym (A)

Får kvinnor använda pissoarer?

Jag är kvinna och ståkissar alltid på allmänna toaletter, har ett litet hjälpmedel som gör detta jätte enkelt. Men oftast kan det vara långa köer till damernas, är det okej att smita in på herrarnas och använda pissoaren?

• Svar på tråden Får kvinnor använda pissoarer?
  • Anonym (Yngel)

Testa! Snälla!

De flesta kommer nog tro att du är man men är missbildad :p

Så länge du inte skvättar nånstans där du inte ska, lagom kul när killar pissar på ringen.

• Anonym (man)

Jag tycker det är ok, om du är där för att kissa och inte för att titta när män kissar. Så själva avsikten med att besöka herrarnas toalett för damernas tycker jag är viktig. Jag kan säkert tänka mig att en del damer delar den åsikten omvänt. 

• Anonym (M)

En sak jag inte förstår.

Här är en kvinna som vill använda pissoaren för att snabbt kunna göra ett toabesök och slippa stå i kö.

Vid en pissoar så står killar med snoppen i vädret och är ganska enkelt utsatta om man vill gå in för att glo. 

Ändå så verkar killar ta det med ro och lugn genom att bjuda in ifall anledningen till besöket är det rätta. 

--

Om jag tittar på en annan situation. En manlig person som identifierar sig som kvinna och egentligen borde ha en större anledning till att få besöka kvinnornas toaletter mer än kvinnan har ovan. 

Kvinnornas toaletter vad jag vet har ingen pissoar, det är oftast vanliga toaletter med lås bakom. Inte mer konstigt än unisex toalett områden. Inte samma utsatthet som vid en pissoar. 

Trots detta så har jag bevittnat flertalet fall där en man går in till kvinnornas med långt ifrån ro och lugn. Det blir ett väldans liv på att en man minsann inte ska vara inne på tjejernas. Bara tanken på att släppa in en man hos tjejernas skapar ett väldans liv. 

Varför denna hysteri oftast år ena hållet? 
    Varför kan vi inte ta det med ro åt båda håll?

Är killarna dåliga på att säga ifrån eller är tjejerna för nervösa av sig?

• Anonym (Yngel)
    Anonym (M) skrev 2016-10-11 13:12:10 följande:

En sak jag inte förstår.

Här är en kvinna som vill använda pissoaren för att snabbt kunna göra ett toabesök och slippa stå i kö.

Vid en pissoar så står killar med snoppen i vädret och är ganska enkelt utsatta om man vill gå in för att glo. 

Ändå så verkar killar ta det med ro och lugn genom att bjuda in ifall anledningen till besöket är det rätta. 

--

Om jag tittar på en annan situation. En manlig person som identifierar sig som kvinna och egentligen borde ha en större anledning till att få besöka kvinnornas toaletter mer än kvinnan har ovan. 

Kvinnornas toaletter vad jag vet har ingen pissoar, det är oftast vanliga toaletter med lås bakom. Inte mer konstigt än unisex toalett områden. Inte samma utsatthet som vid en pissoar. 

Trots detta så har jag bevittnat flertalet fall där en man går in till kvinnornas med långt ifrån ro och lugn. Det blir ett väldans liv på att en man minsann inte ska vara inne på tjejernas. Bara tanken på att släppa in en man hos tjejernas skapar ett väldans liv. 

Varför denna hysteri oftast år ena hållet? 

Varför kan vi inte ta det med ro åt båda håll?

Är killarna dåliga på att säga ifrån eller är tjejerna för nervösa av sig?

Enkelt. Killar pissar på ringen och ingen vill följa med in och kontrollera att han sittkissar!

Var inte så jäkla kränkt.
  • Anonym (Y)

Om de håller på att kissa på sig och det är kö till damernas så är de välkomna, men annars är de lika ovälkomna på herrtoan som herrarna är till damtoan.

• Anonym (man)

Jag tycker inte damer är ovälkomna till herrtoan. Av någon anledning är inte herrar välkomna i damtoan på samma sätt, och det är ju trist, men att vägra kissnödiga damer att tömma blåsan bara för att det inte är rättvist skulle vara ganska lågt.

Nu har ju iallafall hälften möjlighet att slippa pinka på sig, och det är en bra sak, för att pinka på sig är inte särskilt kul. 

Men som sagt, det skall vara för att kissa, inte för att titta på män som kissar.

Jag stör mig långt mer på homosexuella herrar som ibland använder herrtoaletter för bögsex, än damer som kissar på herrarnas. 

• Asirna
    Anonym (A) skrev 2016-10-11 12:26:12 följande:

Jag är kvinna och ståkissar alltid på allmänna toaletter, har ett litet hjälpmedel som gör detta jätte enkelt. Men oftast kan det vara långa köer till damernas, är det okej att smita in på herrarnas och använda pissoaren?

Jobbar inom krogen, pissoarer är gjort för männen.

Hur skulle du känna om någon av det motsatta skulle stå brevid dig när du kissar och kolla vad du har för något mellan benen?

Nej.

Skulle aldrig tillåta mina gäster göra det av respekt för de andra gästerna.
  • Anonym (A)
    Asirna skrev 2016-10-13 00:58:52 följande:
    Jobbar inom krogen, pissoarer är gjort för männen.

Hur skulle du känna om någon av det motsatta skulle stå brevid dig när du kissar och kolla vad du har för något mellan benen?

Nej.

Skulle aldrig tillåta mina gäster göra det av respekt för de andra gästerna.
    Eh va? Tror du jag skulle gå dit för att kolla folk mellan benen? Jag skulle göra det av bekvämlighets skäl.

Är då inte lagd åt det hållet heller, så finner inget intresse i att kika på killars kön.
  • Asirna
    Anonym (A) skrev 2016-10-13 18:19:31 följande:

Eh va? Tror du jag skulle gå dit för att kolla folk mellan benen? Jag skulle göra det av bekvämlighets skäl.

Är då inte lagd åt det hållet heller, så finner inget intresse i att kika på killars kön.

Skrev bara vad andra gäster kan känna genom att ha en av det mosatta könet brevid sig när man kissar.

Vi tillät det aldrig på vår pub.

• Anonym (Jenny)

Nä, jag tycker att killarna har rätt till ett privatliv och alla är inte helt bekväma med att visa snoppen för okända kvinnor, även om kvinnan inte är där för att flukta oavsett sexuell läggning. 

Svar på tråden Får kvinnor använda pissoarer?