• K Kalle

    Vad ska jag göra av mina ärmlösa klänningar? Kuddar, väskor? Nån pysslig som kan tipsa?

    Jag håller på att rensa i garderoben. Det fulaste har jag lämnat till HM för återvinning. De fina plaggen har jag försökt sälja men det är inte lätt. Jag har två klänningar utan ärmar i fint tyg. Det ena är en svart paljettklänning och den andra är ljus i ett tyg som är väldigt fint men som inte passar till en klänning. Det är lite luddigt/trådigt. Även om jag inte gillar kläderna kan ju tygerna användas.

    Nu är jag superdålig på allt som har med att sy att göra så det måste vara nåt enkelt. Jag har ingen symaskin, men jag kan låna min mammas till detta.

    Är det nån pysslig som har nåt tips på vad jag kan göra?

  • Svar på tråden Vad ska jag göra av mina ärmlösa klänningar? Kuddar, väskor? Nån pysslig som kan tipsa?
  • Meebo

    Här du en superkanal för just transformation av kläder!

    Hade jag haft tillgång till en symaskin ja då jäklar hade jag haft kul haha.



  • K Kalle

    Tack!

    Det är lite synd att jag tycker att det är så tråkigt att sy och att jag är så dålig på det, men jag vill verkligen göra något av dessa kläder (Inte nya kläder doch eftersom jag har för många av den varan redan).

  • scanmia

    Om tyget har snyggt mönster eller tryck kan man rama in en bit eller spänna upp det som en kanvas och hänga på väggen som tavla. Annars kan du sy en kudde eller klipp till lapptäckes-bitar kanske? 

  • K Kalle
    scanmia skrev 2016-10-11 17:19:26 följande:

    Om tyget har snyggt mönster eller tryck kan man rama in en bit eller spänna upp det som en kanvas och hänga på väggen som tavla. Annars kan du sy en kudde eller klipp till lapptäckes-bitar kanske? 


    Det är enfärgat. Det är mer färgen och strukturen som är fin.
Svar på tråden Vad ska jag göra av mina ärmlösa klänningar? Kuddar, väskor? Nån pysslig som kan tipsa?