• Anonym (tjej)

Sex som självskadebeteende

Jag har diagnosen Borderline. Jag självskadar på diverse sett, och ett av de sätten är att jag har tillfälliga sexuella kontakter. Många.

Jag sätter mig själv i eventuellt farliga situationer. Åker hem till folk jag inte känner och i vissa fall har jag oskyddat sex, även om jag vet om riskerna för sjukdomar och graviditet. På en vecka kan jag träffa 3 olika killar utan problem.

Vad jag egentligen vill med detta inlägget är att se om det finns någon i liknande situation? Hade varit skönt att veta att man inte är ensam. 

• Svar på tråden Sex som självskadebeteende
  • Anonym (Nästan samma)

Jag har inte borderline men använde sex som självskadebeteende mellan 14-22 år. Då tänkte jag att jag gillade sex, men är nu några år senare som jag insett att det var för att jag mådde väldigt dåligt.

• Anonym (Wow)
    Anonym (tjej) skrev 2016-10-11 19:20:06 följande:

På en vecka kan jag träffa 3 olika killar utan problem.

;

Jag vill också ha en möjlighet att ha sex så ofta..

Vart hittar du dem???
  • Anonym (Nästan samma)
    Anonym (Wow) skrev 2016-10-11 21:13:01 följande:

Jag vill också ha en möjlighet att ha sex så ofta..

Vart hittar du dem???

Är du tjej så fixas det lätt på nätet.
  • Anonym (Eb)

Jag har haft ett extremt självskadebetende där jag använde mig av sex. Så fort jag kände av minsta ångest eller stress använde jag mig av sex. Det blev min grej. Jag kunde i princip gå från ena killen till den andra. Även som du säger, jag åkte också iväg till okända ställen, ingen visste var jag var.

Men jag kände absolut inte någonting för någon. Jag var totalt iskall. Sårade rätt många då jag var väldigt kärleksfull och omhändertagande men när jag fått det jag ville räckte det för mig. Kunde ha flera KK samtidigt, flera partners samtidigt. Det blev liksom som en hobby för mig. Det var en lek. Det fick mig att tänka på annat.

Det är inte förrän nu. Cirka 3 år senare som jag inser att det var som en flykt för mig. Jag mådde fruktansvärt dåligt och det var väl, antar jag, ett sätt för mig att få närhet och bekräftelse. Efter ett tag blev det även som en lek. Det var på mina villkor.

Jag ångrar ingenting egentligen. Jag är glad över mina erfarenheter. Och jag lägger ingen värdering i hur många en människa legat med. Men det ska inte grunda sig i viljan att fly från sig själv. Det hjälper ju trots låt bara för stunden.

• Anonym (Lina)

Jag må va taskig nu men de är så typiskt ni med diagnos hålla på såhär, jag vet ni inte kan rå för de men ni sårar andra o ni är otrogna när ni väl har förhållande! Sök hjälp! Inte coolt ligga runt med folk sådär..

• Anonym (Eb)
    Anonym (Lina) skrev 2016-10-11 23:32:16 följande:

Jag må va taskig nu men de är så typiskt ni med diagnos hålla på såhär, jag vet ni inte kan rå för de men ni sårar andra o ni är otrogna när ni väl har förhållande! Sök hjälp! Inte coolt ligga runt med folk sådär..

Typiskt för de med diagnos? Det får du nog utveckla lite.

Jag har använt sex som självskadebetende men när jag var tillsammans med någon så var det bara den personen som existerade för mig. Ser inte någonstans någon som nämner någonting om otrohet.
  • Anonym (Nästan samma)

Öh va? Det är nog lika med utan diagnos som håller på såhär, så sluta anklaga.
  • Anonym (Lina)

Alla vet bipolära samt borderline personer har större risk göra farliga impulsiva impulser.. många använder sex som självskadebeteende . Själv haft förhållande med två med diagnoer som pga sin uppväxt o dåliga mående använt just sex. Så sök hjälp!

• Anonym (tjej)
    Anonym (Eb) skrev 2016-10-11 22:53:18 följande:

Jag har haft ett extremt självskadebetende där jag använde mig av sex. Så fort jag kände av minsta ångest eller stress använde jag mig av sex. Det blev min grej. Jag kunde i princip gå från ena killen till den andra. Även som du säger, jag åkte också iväg till okända ställen, ingen visste var jag var.

Men jag kände absolut inte någonting för någon. Jag var totalt iskall. Sårade rätt många då jag var väldigt kärleksfull och omhändertagande men när jag fått det jag ville räckte det för mig. Kunde ha flera KK samtidigt, flera partners samtidigt. Det blev liksom som en hobby för mig. Det var en lek. Det fick mig att tänka på annat.

Det är inte förrän nu. Cirka 3 år senare som jag inser att det var som en flykt för mig. Jag mådde fruktansvärt dåligt och det var väl, antar jag, ett sätt för mig att få närhet och bekräftelse. Efter ett tag blev det även som en lek. Det var på mina villkor.

Jag ångrar ingenting egentligen. Jag är glad över mina erfarenheter. Och jag lägger ingen värdering i hur många en människa legat med. Men det ska inte grunda sig i viljan att fly från sig själv. Det hjälper ju trots låt bara för stunden.

Känner igen mig så mycket i det du skriver. Åh andra sidan håller jag på såhär även när jag mår bra. Har sårat sjukt många utan att ha menat det vilket jag skäms över. Är alltid tydlig med folk att jag bara är ute efter sex men det är lätt att det blir känslor ändå antar jag.
  • Anonym (tjej)

Nu tycker jag du är extremt generaliserande. Man måste inte ha en diagnos för att självskada med sex. Och det behöver inte betyda att man är otrogen. Jag personligen har aldrig varit otrogen. Och vadå inte coolt att ligga runt? Nu är ju detta för mig ett självskadebeteende vilket inte är bra men man får väl ligga runt hur mycket man vill? Ser inget fel i det så länge man inte är i ett förhållande
Svar på tråden Sex som självskadebeteende