• äppelskruttet

Kvinnor som har eller haft bakteriell vaginos - hjälp en medsyster!

Hej!

Jag är så urbota trött på att lukta illa från underlivet. Det har luktat i ca 2 år. Min gyn säger att det inte är BV men hen måste sakna luktsinne :P

Det går i skov, vissa dagar är det relativt lugnt, andra dagar har jag kraftiga flytningar och det luktar igenom byxorna. (Jag kan inte ens sära på benen lite utan att det luktar ordentligt). Det luktar dock inte "rutten fisk" utan mer som fotsvett eller sopor.. Ja ni hör ju, det luktar inte mumma iaf.

Jag har provat att behandla med lactal - hjälper för stunden, efter behandlingen är klar så är skiten tillbaka.

Jag har i en veckas tid använt mig av en ny gel, Multigyn actigel som ska behandla och förebygga VB och svamp, Jag har inte känt av någon illaluktande doft men är livrädd för att det ska börja lukta igen efter avslutad behandling. Någon här som använt Multigyn actigel? Hur var det för er isf, funkat eller ej?

Sedan undrar jag över väteperoxid - ni som har erfarenhet av det.

* Hur har ni använt det?

* Hur ofta har ni behövt använda det?

* Hur många gr om dagen?

* Hur länge i streck ska man behandla sig med det?

* Behövs det användas annat preparat i samband med det?

Andra tips på behandlingar som ej är antibiotika?

Och tips om att inte raka fiffi eller tvätta för lite/för mycket undanbedes.

• Svar på tråden Kvinnor som har eller haft bakteriell vaginos - hjälp en medsyster!
  • Anonym (Hm)

Jag har använt multigyn (den du använder) och tycker den har funkat bra. Jag får ofta urinvägsinfektioner, och kan ibland få bakteriell vaginos ett par dagar efter avslutade antibiotika kur. Då har det räckt med att spruta in lite multigyn på kvällen i 2-3 dagar för mig.

Lite lustigt med min bakteriell vaginos (var hos gynekolog och fick det konstaterat) var att mitt kiss i princip luktade godis och sött. Även luktade flytningarna åt det sura hållet men väldigt söta. Oerhört mysko, men nu är det kännetecknerna för mig att jag fått bakteriell vagionos :)

Jag har provat väteperoxid och det funkade jättebra. Blandade hälften med vatten och sprutade in. Efter ett tag kom lite skum ut (som visar att det reagerat med bakterier) och då torkade jag mig med lite papper och smorde in med kokosolja. Gjorde detta kanske några gånger då och då vid behov. Någon gång under tre dagar, sen uppehåll ett par dagar, sen igen i 2 dagar osv. Jag tyckte man märkte skillnad direkt.

• Anonym (Anonym)

Varför unanbedes tips på att inte raka eller tvätta för mycket? Om du nu gör det är det ju med störst sannolikhet där problemet sitter.

Sen kan tyget på vissa trosor framkalla obalans, för tajta jeans, att du inte luftar musen tillräckligt, stress, dålig kost och dålig sömn kan också påverka.

• Anonym (Hm)
    Anonym (Hm) skrev 2016-10-11 23:49:59 följande:

Jag har använt multigyn (den du använder) och tycker den har funkat bra. Jag får ofta urinvägsinfektioner, och kan ibland få bakteriell vaginos ett par dagar efter avslutade antibiotika kur. Då har det räckt med att spruta in lite multigyn på kvällen i 2-3 dagar för mig.

Lite lustigt med min bakteriell vaginos (var hos gynekolog och fick det konstaterat) var att mitt kiss i princip luktade godis och sött. Även luktade flytningarna åt det sura hållet men väldigt söta. Oerhört mysko, men nu är det kännetecknerna för mig att jag fått bakteriell vagionos :)

Jag har provat väteperoxid och det funkade jättebra. Blandade hälften med vatten och sprutade in. Efter ett tag kom lite skum ut (som visar att det reagerat med bakterier) och då torkade jag mig med lite papper och smorde in med kokosolja. Gjorde detta kanske några gånger då och då vid behov. Någon gång under tre dagar, sen uppehåll ett par dagar, sen igen i 2 dagar osv. Jag tyckte man märkte skillnad direkt.

Obs. Jag använde väteperoxid max 1 gång om dagen. Använde jag det för ofta blev mina slemhinnor lite ömma och känsliga. Tyckte heller inte det behövdes så ofta utan kände mig fräsch hela dagen (om inte längre) efter att jag sprutat in väteperoxiden :)
  • Anonym (Anonym)

Sen kan det vara vanligt att få det innan och efter mens och vid sexuella aktiviteter utan skydd för du också in bakterier, men det vet du säkert redan?

• äppelskruttet
    Anonym (Hm) skrev 2016-10-11 23:49:59 följande:

Vad skönt att höra att någon annan provat actigel ???? tycker den känns bra och gött att den är baserad på naturliga ämnen. Hur länge har du varit bv fri efter användandet av actigel?
  • äppelskruttet
    Anonym (Anonym) skrev 2016-10-11 23:52:24 följande:

Varför unanbedes tips på att inte raka eller tvätta för mycket? Om du nu gör det är det ju med störst sannolikhet där problemet sitter.

Sen kan tyget på vissa trosor framkalla obalans, för tajta jeans, att du inte luftar musen tillräckligt, stress, dålig kost och dålig sömn kan också påverka.

Trust me! I know. Har blitt ett proffs på att ta hand om muffen ???? Jag har sökt och läst de flesta trådar och de är ofta fulla av dessa tips och råd. Jag är medveten om detta och därför undanbedes just det.
  • Anonym (Hm)

I drygt 4 veckor hittintills :)

• Anonym (Hm)
    Anonym (Hm) skrev 2016-10-12 00:06:39 följande:

Fick en bakteriell vaginos 4,5 veckor sen efter avslutade antibiotika kur. Så än har den inte kommit tillbaka :)
  • äppelskruttet
    Anonym (Hm) skrev 2016-10-11 23:53:08 följande:

Obs. Jag använde väteperoxid max 1 gång om dagen. Använde jag det för ofta blev mina slemhinnor lite ömma och känsliga. Tyckte heller inte det behövdes så ofta utan kände mig fräsch hela dagen (om inte längre) efter att jag sprutat in väteperoxiden :)

Tack snälla för snabb feedback ????hur mycket väteperoxid samt vatten ska man spruta upp? Ska man knipa eller låta det flöda? Haha, jag hoppas du förstår.
  • äppelskruttet
    Anonym (Hm) skrev 2016-10-12 00:06:39 följande:

WOW!!!!!!!!! Håller tummar och tår för att vi hittat något grymt :) nu känner jag mig mer hoppfull!
  • Anonym (Hm)
    äppelskruttet skrev 2016-10-12 00:11:16 följande:

Tack snälla för snabb feedback ????hur mycket väteperoxid samt vatten ska man spruta upp? Ska man knipa eller låta det flöda? Haha, jag hoppas du förstår.

Jag bad om en sån liten 10 ml spruta från apoteket, sen fyllde jag den hälften vatten hälften väteperoxid. Så för jag upp den så långt det går (och så att jag fortfarande kan snvönda sprutan) och sprutade in. Sen lätt jag det rinna ut. Tycket jag det behövdes sprutade jag in en gång till, och baddade med pads med väteperoxid och torkade av, sen sköljde jag med lite ljummet vatten på de yttre delarna.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Hm) skrev 2016-10-12 00:15:52 följande:

Jag bad om en sån liten 10 ml spruta från apoteket, sen fyllde jag den hälften vatten hälften väteperoxid. Så för jag upp den så långt det går (och så att jag fortfarande kan snvönda sprutan) och sprutade in. Sen lätt jag det rinna ut. Tycket jag det behövdes sprutade jag in en gång till, och baddade med pads med väteperoxid och torkade av, sen sköljde jag med lite ljummet vatten på de yttre delarna.

Jag knep inte utan var avslappnad :)
  • äppelskruttet

Jag ber om ursäkt för alla jobbiga frågetecken, förstod precis att man måste använda dig av familjelivs ikoner och inte ens telefon

• Anonym (tamponger)

För mig försvann besvären när jag slutade med tamponger. Prova! (Har köpt menskopp istället, ska bara samla mod för att prova).

• Anonym (jobbigt)

Jag fick BV i samband med min hormonspiral. Blev helt fel pH i muffen pga konstiga blödningar (ja, jag blödde trots att det sades att mensen skulle försvinna) och rikliga flytningar. Lät avlägsna spiralen och nu är det tipp topp i spelet igen.

• Anonym (A)

Acitgel, det låter som något för mig!
    Jag har inte BV (haft dock, urk), men tycker att mitt underliv fått en otroligt störande odör. Jag vet att jag använder mina fusk-skinnbyxor lite för ofta för att det ska vara bra. Inte mycket som får andas där inte, men kanske denna gel kan få mig på rätt köl?

• äppelskruttet
    Anonym (A) skrev 2016-10-12 09:30:12 följande:

Acitgel, det låter som något för mig!

Jag har inte BV (haft dock, urk), men tycker att mitt underliv fått en otroligt störande odör. Jag vet att jag använder mina fusk-skinnbyxor lite för ofta för att det ska vara bra. Inte mycket som får andas där inte, men kanske denna gel kan få mig på rätt köl?

Värt att prova, naturliga ämnen, billigare än lactal och hjälper redan första dagen,iaf för mig. Ska bara våga sluta använda det nu och se om det håller sig ;p

Man ska ju använda den i förebyggande syfte också och man ska enligt specifikationen inte kunna överdosera. så prova på :)
Svar på tråden Kvinnor som har eller haft bakteriell vaginos - hjälp en medsyster!