• thimpan08

Jätte mörkt urin

I måndags slutade jag min penicillin kur för uvi. Åt penicillin i 5 dar. Förra torsdagen va ja på hc för ja hade uvi. De visade sig att jag hade blod och bakterier i urin. Penicillin kur sattes in.

Men dom senaste dagarna har jag fått så himla mörk urin, alltså jätte mörk! Jag dricker jätte mycket vatten om dagarna och kissar därefter väldigt ofta, men urinet är ändå så mörkt och lite skummigt.. har inga symtom.kvar av uvi.. urinen är iväg skickad på odling har dock inte fått svar på de än.. är de lever eller njurarna som spökar tror ni?

• Svar på tråden Jätte mörkt urin
  • Fnollet

Åt du furadantin? Det kan förändra urinets färg. Tycker visserligen att mitt urin blir gulgrön aktigt av furadantin, men har hört andra som fått mörkare urin.

• thimpan08
    Fnollet skrev 2016-10-12 14:54:39 följande:

Åt du furadantin? Det kan förändra urinets färg. Tycker visserligen att mitt urin blir gulgrön aktigt av furadantin, men har hört andra som fått mörkare urin.

Ja precis, den åt ja. Och under ja åt det, så va mitt urin gulgrönt som du beskriver. Men nu i 2 dagar har de varit såhär mörkt.
  • Fnollet

Hmm. Ja då vet jag inte riktigt vad det kan bero på. Har du kanske ätit någon "välpigmenterad" mat/dryck eller ändrat något annat i din kost som kan spöka med urinfärgen?

Om jag hade varit som dig hade jag ringt sjukvårdsrådgivningen 1177, de kanske vet bättre vad det kan bero på. Och om de inte hjälper dig och du fortfarande är orolig, så ta kontakt med din vårdcentral imorgon.

Hoppas det löser sig, lycka till!

• thimpan08
    Fnollet skrev 2016-10-12 19:09:16 följande:

Hmm. Ja då vet jag inte riktigt vad det kan bero på. Har du kanske ätit någon "välpigmenterad" mat/dryck eller ändrat något annat i din kost som kan spöka med urinfärgen?

Om jag hade varit som dig hade jag ringt sjukvårdsrådgivningen 1177, de kanske vet bättre vad det kan bero på. Och om de inte hjälper dig och du fortfarande är orolig, så ta kontakt med din vårdcentral imorgon.

Hoppas det löser sig, lycka till!

Äter som jag brukar, så de kan inte vara nått sånt..

Jätte konstigt är de. Och de är liksom, som urin i toan sen ser man ar de är nått "tyngre" som flyter runt.. vet in hur ja ska förklara.. men ja måste ringa bm imorgon.
Svar på tråden Jätte mörkt urin