• Anonym (Orolig)

Vecka 4+6 - symtom minskar, svagare test?

Haft en MA för ett halvår sedan. Nu gravid igen, men orolig.. Testade med clearblue veckoindikator v 4+0 med morgonurin som visade gravid 2-3. Hade då tydliga symtom. För två dagar sedan avtog symtomen och idag på v 4+6 testade jag med eftermiddagsurin visade fortfarande gravid 2-3.

Tänkte testa med morgonurin på fredag (för jag har slut på tester) - men visst verkar det som ett dåligt tecken att symtom minskar och att testet inte tydligt stiger? Kan man göra ett ultraljud i vecka 5 i Stockholm?

• Svar på tråden Vecka 4+6 - symtom minskar, svagare test?
  • Anonym (Skit)

De testen är bara skit! I princip alla får fel veckor. Symptom går inte lita på heller, de kan komma och gå,speciellt i början. VUL i v.5 visar ingenting tyvärr. V.7 tidigast och helst v.8 om man vill ha ett helt säkert resultat.

• Anonym (Lugn)

Det kan va fullt normalt, CB digital är inte att lita på fullt ut! Mina slog om en vecka för sent omalt va normalt. Såg hjärtat slå v 5+5, i början av v 6 kan man se om man har en bra apparat, mitt gjordes på ultragyn i Sthlm, där kan man boka privat!

• Mallemamma

Ett ultraljud så tidigt hade inte gjort någon skillnad, de kommer inte se hjärtslag oavsett om det är en lyckad graviditet eller inte tyvärr. Veckoindikatorn visar 2-3 veckor för att du har inte passerat 3 veckor än, så därför visar den inte 3+. För den visar från befruktningsdagen (ägglossning).

Att symtomen minskar kan va tecken på missfall, men det kan lika väl inte ha någon betydelse för om graviditeten blir lyckad eller ej. Tyvärr är det bara för dig att vänta och se, boka in ett ultraljud i vecka 8 tidigast om du är orolig. Innan dess är risken stor att det bara gör dig mer orolig. Symtomen kan också komma tillbaka när som :)

Lycka till

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Skit) skrev 2016-10-12 19:46:36 följande:

De testen är bara skit! I princip alla får fel veckor. Symptom går inte lita på heller, de kan komma och gå,speciellt i början. VUL i v.5 visar ingenting tyvärr. V.7 tidigast och helst v.8 om man vill ha ett helt säkert resultat.

Tack, kändes genast bättre efter ditt svar. Många har ju inga symtom alls men man blig ju orolig när de försvinner.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Lugn) skrev 2016-10-12 19:47:03 följande:

Det kan va fullt normalt, CB digital är inte att lita på fullt ut! Mina slog om en vecka för sent omalt va normalt. Såg hjärtat slå v 5+5, i början av v 6 kan man se om man har en bra apparat, mitt gjordes på ultragyn i Sthlm, där kan man boka privat!

Tack, så dumt att CB verkar opålitligt, ska försöka få till ett ultraljud så snart det går!
  • Anonym (Orolig)
    Mallemamma skrev 2016-10-12 19:50:14 följande:

Ett ultraljud så tidigt hade inte gjort någon skillnad, de kommer inte se hjärtslag oavsett om det är en lyckad graviditet eller inte tyvärr. Veckoindikatorn visar 2-3 veckor för att du har inte passerat 3 veckor än, så därför visar den inte 3+. För den visar från befruktningsdagen (ägglossning).

Att symtomen minskar kan va tecken på missfall, men det kan lika väl inte ha någon betydelse för om graviditeten blir lyckad eller ej. Tyvärr är det bara för dig att vänta och se, boka in ett ultraljud i vecka 8 tidigast om du är orolig. Innan dess är risken stor att det bara gör dig mer orolig. Symtomen kan också komma tillbaka när som :)

Lycka till

Tack för ditt svar, åh jag vet ju typ att det kan vara tecken på missfall men att det inte behöver betyda något heller, ovissheten är så jobbig!
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (Orolig) skrev 2016-10-12 20:14:03 följande:

Tack, så dumt att CB verkar opålitligt, ska försöka få till ett ultraljud så snart det går!

Ja gör de. Dessa första veckor är inge roliga alls! Lycka till
  • Lowika

Du ÄR i v 2-3 eftersom testerna räknar och inte så som vi normalt räknar graviditet

Vore väl konstigt om det visade något annat?

Svar på tråden Vecka 4+6 - symtom minskar, svagare test?