• Eponymous

Ricinolja

Såg några gamla trådar om ricinolja men skapar en ny. Jag har börjat använda ricinolja till håret nu mera regelbundet. Innan så var det lite då och då, så inget resultat syntes. Tänkte köra 3 ggr i veckan, sitter med 3:e gången med olja nu i skrivande stund

Hur har det fungerat för er som har provat? Har ganska långt men tunt hår, så det går åt ca 3-4 matskedar. Har det i håret i ca 2 timmar och har absolut inga problem med att få tvättat ur oljan. Däremot har jag hört att vissa har tappat hår, och även fått utslag i hårbotten :-/ Alla tips och erfarenheter är välkomna! Ni som har före och efter bilder får gärna lägga upp dom här Är tacksam för alla svar! Vore toppen om det fungerar istället för att skaffa extensions t.ex.

• Svar på tråden Ricinolja
  • Fnollet

Jag har provat ricinoljebehandling vid tre olika perioder, och vardera gång behandlat i mellan 2-6 veckor.

Har inte märkt en enda gång att mitt hår blivit längre.

Dock har jag fått eksem som tagit uppemot en månad att bli av med efter behandling och mitt hår har känts torrare och frasigt.

Har med andra ord inte upplevt något positivt från behandlingen, men envis som jag är har jag ändå gett mig på o göra om det trots att det alltid resulterat i problem.

Jag har väldigt långt blont och tjockt hår så egentligen är det rätt dumt av mig att exprimentera som jag gjort. Men men, någon gång ska man väl lära sig :)

• Eponymous
    Fnollet skrev 2016-10-13 21:23:23 följande:

Jag har provat ricinoljebehandling vid tre olika perioder, och vardera gång behandlat i mellan 2-6 veckor.

Har inte märkt en enda gång att mitt hår blivit längre.

Dock har jag fått eksem som tagit uppemot en månad att bli av med efter behandling och mitt hår har känts torrare och frasigt.

Har med andra ord inte upplevt något positivt från behandlingen, men envis som jag är har jag ändå gett mig på o göra om det trots att det alltid resulterat i problem.

Jag har väldigt långt blont och tjockt hår så egentligen är det rätt dumt av mig att exprimentera som jag gjort. Men men, någon gång ska man väl lära sig :)

Tack för ditt svar! Det var lite av de här problemen som jag också ville veta. Har hört så mycket både negativt och positivt om oljan. Verkar som att det fungerar på vissa och inte alla då :-/ Ta hand om ditt fina hår nu, hoppas att det har repat sig efter dina försök!
Svar på tråden Ricinolja