Kvällar/nätter från helvettet
Nu behöver jag hjälp att se objektivt på våran situation.
Våran dotter på 2.5 år har sedan start sovit själv i egen säng. Från ca 8 mån har hon somnat själv med flaska i eget rum.
Länge åt hon en flaska på natten också. Tills 1.5 år ungefär. Förutom nattmålet har hon sovit ca 12 h per natt.
I sommar nån gång började hon strula på natten och började återigen äta på natten.
Tyvärr lät vi henne göra det då hon alltid ätit dåligt dagtid.
Var bortresta 6 v i sommar och när vi kom hem bytte vi till storbarnsäng.
Då började läggningstrulet. Vi la henne med flaska och hon klev upp 5-10 ggr innan hon somnade.
Efter några dagar började hon komma in till vårat sovrum på natten. Vid ett. Då har hon fått sova vidare i våran säng.
Nu har den enda välling hon gillar slutat tillverkas och kaoset är ett faktum.
Hon har skrikit varje kväll sen vällingen tog slut i måndags. Vi har erbjudit andra sorter som hon inte vill ha.
Ikväll skrek hon så pass att jag tillslut lät henne somna i soffan.
Då somna hon direkt och jag la henne i sin säng. Vaknade efter en timme och ville till våran säng. Försökte få henne ligga kvar i sin säng men det var omöjligt. Bara skrik.
Bar henne tillslut till våran säng men då skrek hon ändå och ville jag skulle ligga där med henne. Där gick dock min gräns. Hon fick ligga själv och somnade tillslut.
Men såhär kan vi inte ha det!!!
Ursäkta långt inlägg men vill försöka beskriva allt så någon kanske kan se vart det går snet??
Råd och tips tack!
Har två stora barn som inte sovit en sekund i våran säng och snällt somnat själva varje kväll. Fasta rutiner och tider har vi.
Vad hände nu liksom??
Hjälp!