• tilde72

    ägglossning NU och få till sexet hur?

    Hur i hela friden gör ni andra vid ägglossning?

    Jag är över 40 och vill gärna få ett barn till.
    Åren tickar iväg och nu  känner jag en enorm panik.
    Nu när jag provade på ägglossningsstickan igår så har jag ägglossning! Inte varje månad nuförtiden.
    Blir så glad och så ledsen på samma gång för jag vet inte hur jag ska få till sexet med min sambo.
    Vi har nästintill aldrig samliv längre och mycket är väl att dottern sover i vårat rum.

    Han var ute med arbetet igår och tänkte nästan skicka iväg ett sms när han var på väg hem och skriva något men vad...?

    Det här är helt galet och jag är så förtvivlad.
    Jag har väldigt svårt att tala med honom om sådant här och annat som rör just oss. Det är som han stänger av då.

    Vad gör jag, vad säger jag och skriver?

  • Svar på tråden ägglossning NU och få till sexet hur?
  • Anonym (Förför)

    Kan du ordna barnvakt?

    Isåfall laga en god middag få honom att slappna av ordentligt. Gör dig extra sexig! Gör det han gillar! Vad gjorde ni när ni var nyförälskade ;)

  • Anonym (Förför)

    Eller om ni inte kan ordna barnvakt så överraska honom i duschen!

  • Anonym (Xhjh)

    Hur hade ni tänkt få ett barn till om ni inte har något samliv? Dottern kanske bör sova i eget rum så ni kan släppa loss lite..

  • Carambolan

    Ni kan väl ha sex i soffan, duschen, köket, dotterns rum...? Medan hon sover i er säng alltså.

  • Anonym (An)

    Det är ju så viktigt att kunna prata med varandra om varandra. Nämn att du har ägglossning och hur glad du är över det. Vet inte om det funkar på din man. Men med min funkar det.

    Det är svårt att ge råd hur ni ska göra. Du känner ju din man bäst.

    Vi har en liten bebis och vill ha en till nu. Så jag brukar tala om för min man när jag har ägglossning. Men jag pressar inte honom. Och då kommer hans sex lust senare samma eller nästa dag.

    Det går att bli gravid tre dagar efter ägglossning så känn ingen panik.

  • Anonym (Man)

    Vill din man ha barn då?
    Isåfall borde väl han vilja ha sex med kan jag tycka.
    Men det kan ju bli så att han känner nån press eller så att det kanske blir svårt då.
    Men handlar det bara om att du vill passa på nu när du har ägglossning så går det väl att fixa snabbt, inte så romantiskt kanske, men ni kan väl gå in i duschen eller nått lite snabbt, han kan onanera tills han nästan kommer å spruta i dig.
    Det tar inte lång stund.
    Sen får ni ha det romantiska sen.


    Lycka till å hoppas det löser sig.

Svar på tråden ägglossning NU och få till sexet hur?