Anonym (kaffe) skrev 2016-10-14 14:57:56 följande:
På FL är det definitivt så att kvinnor som varit otrogna bemöts på ett helt annat sätt än vad män gör av medkännande medsystrar , du är nog ett av undantagen
Vad gäller att kvinnor skulle vara mer otrogna än män så finns det vissa rapporter som visar att kvinnor skulle gått om männen i Sverige, bla en internationell undersökning som metro publicerade för ett bra tag sen som visade på ökad otrohet hos kvinnor worldwide... i vissa länder hade de till och med gått om männen, bland annat i Sverige.
Min personliga teori är att det beror på att kvinnor inte längre är lika beroende av männen och törs därför nu riskera att vara otrogna, samt att då det oftare är män som raggar på kvinnor och inte tvärtom så finns möjligheten alltid där och gör det kanske lättare att "trilla dit"
Verkligen? Det har jag inte märkt av. Tycker generellt alla är rätt hårda på de som varit otrogna (med hårda menar jag att man säger som det är, du har gjort en skiten sak), med undantag för några få som alltid verkar lite mer förstående mot otrohet (mot alla kön).
Så håller inte med där, men dessutom så är väl FL inte något represantivt för hur par faktiskt gör?
Angående statistik om att kvinnor skulle vara mer otrogna än men, någon trovärdig sådan statistik finns inte. De undersökningar som oftast visar på att kvinnor är mer otrogna än män är som oftast framtagna av nätdejting sidor (framförallt de nätdejtingsidor som riktar sig mot kvinnor). Finns lika många undersökningar som visar på att män är mer otrogna och att män och kvinnor är ungefär lika mycket otrogna som det finns undersökningar om att kvinnor är mer otrogna. Så skulle nog inte dra några slutsatser baserat på att ha läst en av dessa undersökningar.