• Letthesunshine

"Jag vill ha dig för mig själv"

Hej på er - jag vänder mig speciellt till männen

Jag skulle behöva lite input från er - när ni säger till en kvinna ( som ni INTE har en relation med och som ni INTE haft sex med -än) följande ord: " Jag vill ha dig för mig själv"- hur tänker ni då? Vad menar ni, egentligen? 

Ha sa de här orden i en rätt så intensiv och kåt situation där vi pratade sex och att vi ville vara med varandra. Men vi är båda två upptagna, jag är gift ( i skilsmässa nu), så vi har  aldrig varit tillsammans, men har flörtat vilt och hånglat vid några enstaka tillfällen i lite mer än ett år nu. 

Jag föreslog att vi skulle bara ge oss hän och njuta av tillfället och " get it out of our system". Men han tvekade och menade då på att om vi skall verkligen göra det, så "vill han bara ha mig för sig själv". Jag har svårt att tolka honom. Så ni kanske hjälper mig Tack!

• Svar på tråden "Jag vill ha dig för mig själv"
  • Anonym (,,,)

Verkar som att han vill att din skilsmässa blir klar!

• Letthesunshine

Kan jag tolka detta som - mer eller mindre- ngn slags kärleksförklaring? Han håller igen jättemycket , just av respekt för min situation, och är mkt sparsam med orden...men blicken säger allt. Han kan stirra på mig i 20 minuter utan att säga ett ord, bara djup, lång, åtråvärd blick ....

• Anonym (t)

nej du ska tolka det som att han är kåt!
    Ni snackar i en kåt situation säger du. 

du har alltså gått bakom ryggen på din partner i över ett år på detta viset? Schysst.
    Istället för att reda ut din egen skit är det enda du kan skriva om här om detta är en kärleksförklaring eller inte? what? 

Set your priorities straight, som det heter. 

den där långa blicken = kåthet. klart han glor  när han inte fått komma närmare dig på ett helt år men ni teasar varann. Jag tänker dock på era respektive. Berätta för dem vad ni hållit på med ett helt år. 

• Letthesunshine

Tack för svar men slipper gärna moralpredikan....Men jag förstår att det finns kanske ett behov hos dig att "spotta ut" det, så det är ok

• Tecum
    Letthesunshine skrev 2016-10-14 18:53:49 följande:
    Kan jag tolka detta som - mer eller mindre- ngn slags kärleksförklaring? Han håller igen jättemycket , just av respekt för min situation, och är mkt sparsam med orden...men blicken säger allt. Han kan stirra på mig i 20 minuter utan att säga ett ord, bara djup, lång, åtråvärd blick ....
    Ja det kan du. Han vill inte inleda något fysiskt med dig och sen riskera att du går tillbaka till din man utan väntar hellre tills att skilsmässan är klar.
  • Letthesunshine
    Tecum skrev 2016-10-14 19:12:41 följande:
    Ja det kan du. Han vill inte inleda något fysiskt med dig och sen riskera att du går tillbaka till din man utan väntar hellre tills att skilsmässan är klar.
    Åh, that's nice to hear Eftersom jag inte har svenska som modersmål ( är från USA) så har jag svårt att tolka och förstå om det finns en "djup" i det här uttrycket, eller om det är bara ngt sånt så män kan säga till vem som helst de vill ha sex med. Jag kände mig till och med lite avvisad, för där satt vi- och jag föreslår att vi gör verklighet av våra fantasier men han säger nej, för att han vill ha mig för sig själv...så jag fattade nada  
  • Anonym (Kille)
    Letthesunshine skrev 2016-10-14 19:18:52 följande:

Åh, that's nice to hear Eftersom jag inte har svenska som modersmål ( är från USA) så har jag svårt att tolka och förstå om det finns en "djup" i det här uttrycket, eller om det är bara ngt sånt så män kan säga till vem som helst de vill ha sex med. Jag kände mig till och med lite avvisad, för där satt vi- och jag föreslår att vi gör verklighet av våra fantasier men han säger nej, för att han vill ha mig för sig själv...så jag fattade nada  

Hade han bara varit ute efter sex med dig hade han ju nappat på erbjudandet direkt.

Men nej, han vill låta dig avsluta din relation, av respekt för både dig o din nuvarande/före detta partner. Men helt klart vill han ha dig.
  • Anonym (bvghjk)

Hälsning från min man: Han vill ligga med dig men inte riskera att du också ligger med din man. Det är inte helt ovanligt att folk gör så när de är i skilsmässa tydligen.
    Om han också ger andra signaler om att han är kär i dig så är det också för att han vill ha dig helt och fullt men har relativt god moral iaf.

• Letthesunshine
    Anonym (bvghjk) skrev 2016-10-14 19:34:11 följande:

Hälsning från min man: Han vill ligga med dig men inte riskera att du också ligger med din man. Det är inte helt ovanligt att folk gör så när de är i skilsmässa tydligen.
    Om han också ger andra signaler om att han är kär i dig så är det också för att han vill ha dig helt och fullt men har relativt god moral iaf.

tack, det här var ju lite söt "hälsning från min man" ) Har dock känt mig rätt så avvisad och nere igår. Vi har en jobbrelation också så vi kan inte "synas" tillsammans och vi var i lobbyn på ett hotel, men vi höll hand ändå och kysstes i hissen...attraktionen är sjukt starkt, vi kan knappt andas när vi är i varandras sällskap....Jag vill så gärna ha honom NU. Men han säger "Not tonight, baby" samtidigt som blicken klär av mig och han ser ut som berusad av åtrå Damn!
  • MrFlex

Jag tolkar det som att han vill ha en seriös monogam relation med dig. Jag gissar att han har mer känslor för dig än enbart sexuell attraktion.

Svar på tråden "Jag vill ha dig för mig själv"