• lawkne

Lön som nyexaminerad ekonom

Hej ekonomer!

Jag är nyfiken att höra vad ni som är relativt nyexaminerade tjänar per månad före skatt. Ni får gärna även berätta vad ni har för arbetsuppgifter :) 

• Svar på tråden Lön som nyexaminerad ekonom
  • Anonym (lön)

25 000 kr. Jag jobbar främst med leverantörsreskontra.

• Anonym (sandra)

32 000, arbetar som ekonom. Kommunalt

• Carambolan

Jobbar på en av de stora revisionsbyråerna. Vår ingånglön är 26 000 för nyutexaminerade revisionsmedarbetare. De flesta är civilekonomer men några har bara en kandidatexamen.

• Anonym (Ekonom)

Hej. Jag fick 29 000 i månaden som ingångslön (var 24 år då). Jobbade då med projektledning på ett finansbolag/bank. Det var 7 år sen nu har jag 41 000 och fått mer ansvar och lite andra arbetsuppgifter.

• lawkne
    Let it Rain skrev 2016-10-15 01:33:04 följande:

23-24 000.

Vad arbetar du med ?:) 
  • lawkne
    Anonym (sandra) skrev 2016-10-14 20:20:43 följande:

32 000, arbetar som ekonom. Kommunalt

Wow, det var en bra ingångslön :) Vad har du för arbetsuppgifter? Hade du någon erfarenhet sedan innan? 
  • lawkne

Finns det några fler nyexaminerade som vill dela med sig av sin löner? Glad

• Anonym (sandra)
    lawkne skrev 2016-10-16 17:53:13 följande:
    Wow, det var en bra ingångslön :) Vad har du för arbetsuppgifter? Hade du någon erfarenhet sedan innan? 

budget, uppföljning, bokslut, analyser, vägleda/ hjälpa verksamheten jag arbetar mot bland annat. 

Ekonomiadministratör över sommaren på samma ställe - annars bara utbildningen. Och andra arbeten inom andra branscher som inte är speciellt relevanta för ekonomiyrket :)

Svar på tråden Lön som nyexaminerad ekonom