Har ADHD/ADD och OCD. Samt mycket osynliga muskelryckningar och diskreta vokal tics som möjligen är Tourettes. Skall be att få testas för autism också.
I normalfallet så vaknar jag och ser solens vinkel genom fönstret, funderar på hur man kan motorisera solpanel att följa vinkeln under dagen för att optimera, läser på om paneltyper, blir intresserad av rymdsonder med solpaneler, funderar på att bygga något soldrivet själv, gör en överslagsberäkning på hur mycket av staden som kan försörjas om man har paneler på varje tak, funderar på moraliska överväganden kring att lagstifta om energislag osv osv. Hjärnan har fullt upp och jag får massor med idéer. Att ringa hantverkaren och fixa ett eluttag till diskmaskinen tar dock flera år.
På centralstimulerande så håller hjärnan klaffen och istället för att det tar 20 minuter att kliva ur duschen pga ska bara så gör kroppen det jag såger åt den. Det är rätt magiskt att kunna tänka "nu skall jag göra X" och kroppen lyder. Jag är van att det jag tänker tas emot lite mer som ett förslag av kroppen :)
Hoppas innerligt att du lyckas bli ren för att kunna göra utredning. Fattar att de inte kan ge aktiva missbrukare centralstimulerande, men eftersom det finns en stor grupp som behöver _rätt_ substans känns det också lite som princip för principens skull. Men får du rätt hjälp i slutändan är det väl värt det!