• Jennelii

Burkskinka??

Vad gör man egentligen med sån??

• Svar på tråden Burkskinka??
  • Villes mamma

Har jag också undrat! Nå´n????

• AnnaKlara

Man avlägsnar gelén så smidigt man kan, skivar upp och äter Urgott!

• Jennelii

Som den är? Göra tärningar att ha i sallad kanske? Går det? Mer då??

• Vimzan

=)
    Vi har alltid ätit den till mos och sallad...ställ burken i kylen några timmar så gelen stelnar...ungarna älskar det och då får de i sig lite salt nu när det är sååå varmt

• Jennelii

Kall alltså, eller? Bara som den är i, i skivor? Jag har verkligen aldrig köpt eller ätit det...

• Vimzan

japps...du serverar den kall direkt från kylen med mos och sallad era favvogrönsaker osv...
    Helt ok om jag slipper äta det varje vecka=)
    Vi äter det ganska ofta på sommaren eftersom mina ungar är så kinkiga med grönsaker och annan kall mat...

Enkelt smidigt och ok i smaken...

Dessutom perfekt på pizza=)
    Strimla den på rivjärnets grövsta och använd som skinka...smakar precis som pizzeriornas=)

• Jennelii

åhå...smart!! Nåt särskilt märke som är bättre än nåt annat eller nåt man absolut inte ska testa?

Mer då? Nån annan?

• Villes mamma

Jag funderar också om nå´t märke är bättre än det andra?

• Jennelii

Tänk så mkt bra saker man kan få lära sig på det här stället =) *nöjd*

• Vimzan

skiljer inte så mkt...=)
    Ärligt talat så vet jag inte...brukar ta första bästa...eller billigast=)
    Tror iaf favvon är i blå? burk med nån kontrast fär(de har bara den här så jag har aldrig funderat på vad den heter)
    Nummer två är en rödbrun burk(eldorado?)

Har tillgång till stuga och då är det burkskinka, salta bitan osv som gäller...ingen el och inget vatten=)

• bambigirl

Vi äter den på sommaren med kokt färskpotatis och legymsallad. Helt ok, ät med gelen...

• vadskajaghetadå

igår åt jag tulips burkskinka från vivi..med bearnaisesås o potatis..

konstig blandning tycker killen men jag älskar det..

tycker inte att den skinkan passar att ha t.ex mackaronipudding

• vadskajaghetadå

jag tror tulip är det bästa faktist..för annars ser jag bara skitmärken från typ tyskland eller vart den e ifrån..

(icas är nog bra med om den finns som deras märke)

• Vimzan

mmm...visst är det tulips som är blå runt kanten...tror det är den vi köper oxå

• Kråkis

Jag brukar göra en kall sås på gräddfil el yoghurt, lite majonnäs och senap, äter med kokt färskpotatis och grönsaker. Riktig sommarmat! Å gott!

• Jossan

svärmor gör dillkött av den vet inte hur eller om det ens är gott jag har inte ätit det men jag äter den med potatis och gräddfil

kram J

• heleneuz

Jag gör ost och skinksallad med den..jättegott ...
    Blanda i sallad,gurka,tomat,majs,skinka i små tärningar, riven ost i slutet inte nerblandat i salladen...rostar bröd och tärnar den och strör över sedan tar jag på salladsdressing....Det är min favoosommarmat

• Isabella

Jag brukar äta den med kokt potatis o gräddfilssås med dill i. Ååå kom ju på att jag ha en burk hemma, får nog bli det till middag idag

Svar på tråden Burkskinka??